English Electric Canberra B.2, Tp 52, Airfix 1/48 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: English Electric Canberra B.2, Tp 52, Airfix 1/48 - Klar

Inlägg av Björn Fransson »

Lätt?!? Hm. Jag som just tänkte lämna Canberrandet bakom mig för ett tag. Nu finns ju överhängande risk att ditt stöd och motivation leder till att jag alltför snart sitter där och slipar på dendär Lansennosen. Och det dessutom i 1/48 till råga på allt. Man blir ju jäkligt sugen på att bygga den så übervädrad som den ser ut nu (den numera totalt ogenomskinliga huven underlättar ju en del....) Riskabelt är bara förnamnet! ;-)
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Kul att se den klar. Helt klart ett lite annorlunda bygge av FV kärra. Den är ju rejält stor också, speciellt när man kan jämföra den med 35:an som du har med på en av bilderna.

Nicklas Karlén
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Jag för min del är jag imponerad av din 52:a men om jag får röstar på något annat än 520002 – med eller utan nos. Gissa vad?
Bild

/M
AndreasSamuelsson

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Som av en händelse råkar jag ha en Lansennos liggande!
Den blev över när jag monterade en "kråknäbb" (32-gamma) på min Tarangusmodell. Om intresse
finns så är den din... :-)
Mvh Andreas
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

AndreasSamuelsson skrev:Som av en händelse råkar jag ha en Lansennos liggande!
Den blev över när jag monterade en "kråknäbb" (32-gamma) på min Tarangusmodell. Om intresse
finns så är den din... :-)
Mvh Andreas
Ahaaa! Ingen återvändo nu :lol:
Stellan Schroeder Englund
Rickard B
Namn: Rickard

Inlägg av Rickard B »

Helt otroligt fin! Gillar särskilt luftintagsskydden. Du är verkligen duktig!
MVH
Rickard Burmérius
IPMS Sydost
Björn Fransson
Kontakt:

Tack Nicklas och Rickard! Ja, skydden piggar upp - och döljer dessutom ofullkomligheterna hos modellen. Inte var de så svåra att få till heller. En helt OK kombination!

Och tack också för era tappra försök att föra tillbaka tråden mot det den borde handla om... :)

Nåja... Andreas: Jag visste ju att du hade sågat bort en sådan... Var lite rädd att du skulle få syn på den här...kampanjen. :) Nåja. Tack för erbjudandet. Lovar att fundera på saken.

Men den bistra blick som Martins bild visar upp (underbar bild, Martin! :D) gör att jag inte vågar annat än att plocka fram Hkp-ettan. Så nu blir det banan på byggbordet ett tag framöver.

Men det är klart... Snubblar jag över en Canberra B.2 igen, så vet man aldrig vad som händer...
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

Grattis Björn! den Canberran blev ju hur snygg som helst.

På tal om överbliven Lansennos, så är det ju förbaskat underligt att mitt nästa planerade 1:48 bygge är 32-gamma med Viggennos, har sedan två månader tillbaka all Maestros resin hemma till den, så det är inte helt omöjligt att jag senare i år tar mej an 52002 som jag länge har varit sugen på att bygga. Har också noggrant fotodokumenterat den på FVM

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Björn Fransson
Kontakt:

Tack, Björn!

Låter ju kanon om du är på gång med 52002! Vi heter ju nästan samma, så Stellan kommer inte att märka någon skillnad. :)

Säg till om/när du drar igång, jag har också massor av referensbilder på 52002, så saknar du någon vinkel kanske jag har den. Dessutom har jag själv fixat till en del av de småtexter som saknas. De flesta går nämligen att pussla ihop från Airfix-arket, från de olika alternativen där. Däremot behöver man referensbilderna för att veta vad som ska sitta var. Men där har jag som sagt gott om bilder!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Mycket förvirrande när folk har samma namn. Borde vara förbjudet.

eller så använder Björn Eriksson "Björn Fransson" som nick bara för att röra till det ordentligt...

Skit samma, det är jättefina modeller ni bygger och det är kul att fler förebilder än bara Draken byggs.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar