Tamiya J30 Mosquito 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
daza
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Tamiya J30 Mosquito 1/72

Inlägg av daza »

Så, nu får det vara klart det här!

Bild

Bild

Bild

Bild

/Daniel
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Tamiya J30 Mosquito 1/72

Inlägg av Andre B. »

Ett mycket imponerande och snabbt bygge. Har många gånger kastat blickarna på Tamiya's Mosquito...

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Tamiya J30 Mosquito 1/72

Inlägg av magnusf »

Daniel! Värd att vänta på utan tvekan - skitsnygg! Och jag säger samma som jag sa till Gabriel om hans Mossie: du har lyckats få liv i ytorna vilket är rätt viktigt för att en sådan här ska se något ut, det finns otroligt lite detaljer i ytan på en Mosquito att nyttja för att ge den liv. Till slut: "Dark Brown for Green Vehicles" wash är mitt favoritfusk också, den är helt grym både för att markera panellinjer lite lagom och för att göra saker allmänt skitiga och ingrodda :) !

Hälsningar

Magnus
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Tamiya J30 Mosquito 1/72

Inlägg av Johan Elvin »

Snyggt.
Har en i 1/48 som väntar på att bli byggd, och detta är riktigt bra inspiration för det.

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Gabriel
Inlägg: 642
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tamiya J30 Mosquito 1/72

Inlägg av Gabriel »

Härligt! Den där blev riktigt snygg! Jag kan inte annat än hålla med Magnus om ytorna och de få detaljer som finns på en Mossie har du lyckats lyfta fram ordentligt.

/Gabriel
daza
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Tamiya J30 Mosquito 1/72

Inlägg av daza »

Tack hörni, kul att ni gillar den! Helt klart en trevlig byggsats, som jag absolut kan rekommendera. Det jag har ändrat eller lagt till för att försvenska den är fyrbladiga propellrar, strålkastare i högervingens framkant och de vingtanksfästen som fanns (men inte användes). Behövs inte mycket spackel, förutom vid motorgondolernas anslutning till vingarnas bakkant som är lite lurig.

Och ja, "Dark Brown for Green Vehicles" var ett stort lyft jämfört med mina hemblandade oljefärgswasher. Testade Vallejos matta polyuretanlack också, och blev mycket nöjd även med den. Väldigt fin matt yta och inga tendenser till frostning.

/Daniel
Frasse
Inlägg: 182
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Tamiya J30 Mosquito 1/72

Inlägg av Frasse »

Jättesnygg! Nu blev jag sugen på att köpa en Mosquito till. Byggde Airfix J30 för minst tjugo år sedan men kan tänka mig att bygga Tamiyas då den är mer lika en J30 i frampartiet.
Göran
Paint it black ! :twisted:
Skriv svar