ASR Spitfire Mk.IIc och en Mk.Ia Färdiga sid.2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ASR Spitfire Mk.IIc och en Mk.Ia

Inlägg av Björn B »

Bild
Dekalerna är på god väg.

Bild
Hade planerat färgschemat för WZ-H men när det var dags för dekaler så kom jag fram till att det är fel bokstäver jag hade. Dom är för breda.
Då detta är ett "bonusbygge" som jag bygger enbart p.g.a. att jag lyckats köpa två ex så struntade jag i allt och tog märkningen från byggsatsen istället.
Senare kom jag på att jag kan lika gärna ha fel typsnitt men rätt märkning istället för fel märkning till färgschemat så jag testade att ta bort dekalerna med tejp. Så bort med dekaler och på med nya.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ASR Spitfire Mk.IIc och en Mk.Ia

Inlägg av Björn B »

Bild
Bild
Alla dekaler på plats.

Bild
Bild
En tvåbladig propeller från Hasegawa. Hade velat använda den raka huven också men den passade inte.

Bild
Bild
Hittade en individ med ny huv och tvåbladig propeller så det gick bra ändå.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ASR Spitfire Mk.IIc och en Mk.Ia

Inlägg av Björn B »

Bild
Bild
Då släpper jag denna och går vidare till något annat.

Bild
Bild
Ska få färdigt min Defiant i samma färger. Dags att jaga rätt på en Walrus. Har för mig att Airfix gamla hade ASR dekaler.

Bild
Bild
Ett par rökbomber modifierades från bomberna till Bristol Bulldog.

Bild
Båda tillsammans.
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: ASR Spitfire Mk.IIc och en Mk.Ia Färdiga sid.2

Inlägg av Lurifax »

Riktig snygga maskiner du fått till där.
holst

CU@C4
Skriv svar