Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Inlägg av Henrik R »

Helskotta vad Kitty Hawk är muggiga! Inte bara rent byggmässigt utan även Kitty Hawks research. Den suger ska jag säga. En massa fel rent typmässigt, tänker inte gå in i detalj men ha bra referens innan ni sätter tänderna i den.
Nåväl lite små Detaljbilder på en del arbete, jag orkar inte gå igenom alla moment för målningen utan skjuter direkt på den färdiga modellen. Håll till godo.

Vädring på G
Bild


Ganska liten borryta! :-)
Bild

Bild

Bild

Bild




Sen den färdigaModellen !
Ett tips: Öppna i eget fönster för större storlek.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 28 sep 2020, 21:13, redigerad totalt 2 gång.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Inlägg av Stellan »

Tror du överträffat dig själv denna gång. Härlig kärra tolkad på ett maffigt sätt. Inledande bilden riktigt härlig presentation.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack Stellan. Jo jag är nöjd med resultatet, det känns som att om modellen är svår att bygga så ökar min byggmoral till att det ska bli bra. Man skärper sig en smula extra.
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Inlägg av Urban Gardini »

Att få ihop en Kitty Hawk till ett snyggt resultat på kort tid är ett större mandomsprov än att strypa en Grizzlybjörn...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Inlägg av Lurifax »

Det är bara att lyfta på hatten igen. Snyggt och udda. Och väl utfört i varje detalj.
holst

CU@C4
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Inlägg av Niklas »

Riktigt snygg Henrik, som alltid! Tycker du lyckats få bra liv i färgerna också, vilket gör väldigt mycket för helhetsintrycket.
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Inlägg av magnusf »

Henrik! Du levererar som vanligt! Modellerna är alltid snygga men jag gillar speciellt att de är så genomarbetade, allt får sin ranson av omsorg. Robotarna är skitfina och så diggar jag färggränsen på balken!

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Kitty Hawk pussel F-5E IRIAF 1/32

Inlägg av Henrik R »

Jag får tacka er kära modellbyggare!
En sak saknas bara innan allt är klart och det är figuren! Den är på G.
Kul att ni gillar den. Jag kan säkerligen tänka mig att bygga en sådan igen. Men då en 2 sittsare, Jag gillar den bättre. Jag vet inte varför men 2 sits har alltid varit mig varmt om hjärtat. Mitt senaste köp är faktiskt Kitty Hawks Mirage 2000 2 sitsare. Men jag tänker inte starta den än då jag väntar på lite grejer ska släppas till den, som rätt stol och IP då jag vill göra en -5. Helfransk dessutom, inspirerad av filmen "Chevalier Du Ciel"(som förövrigt är en favoritfilm).
Skriv svar