Special hobby SK-37 Viggen
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Snyggt jobbat så här långt!
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Provade molotov liquid chrome och måste säga att det fungerade riktigt bra
Det tar ordentligt med tid att försöka göra camo't utan färdiga masker
Färdig!
Det tar ordentligt med tid att försöka göra camo't utan färdiga masker
Färdig!
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Superfräckt!
Att måla cammot utan egna masker är ... mmm ... en "utmaning" ... som det heter på nysvenska. Men det ser riktig bra ut.
Att måla cammot utan egna masker är ... mmm ... en "utmaning" ... som det heter på nysvenska. Men det ser riktig bra ut.
holst
CU@C4
CU@C4
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Så trevligt. Fräscht och krispigt. Vilket färgmärke använder du, och vilka kulörer?
-
- Inlägg: 992
- Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
- Ort: Strömsnäsbruk
- Kontakt:
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Riktiga modellbyggare handmålar kamo:t utan masker...!
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Skarpt läge med det där maskandet!
Den där gula linjen på noskonen tyder väl på en SK 37E?
Den där gula linjen på noskonen tyder väl på en SK 37E?
Stellan Schroeder Englund
-
- Inlägg: 1060
- Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Snyggt byggt och målat!
Håller med de övriga om att måla den typ av camo utan masker.
Anders E
Håller med de övriga om att måla den typ av camo utan masker.
Anders E
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Snyggt jobbat! Är imponerad av kammot, det ser riktigt bra ut, snyggt jobbat med egen maskering (=inga färdiga masker).
Ska man vara lite petig, och komma med konstruktiv kritik, så är de inre huvudställsluckorna i princip aldrig fullt öppna på en parkerad Viggen, såvida man inte sysslar med någon serviceåtgärd i utrymmet. När hydraultrycket försvann i samband med kupé av motorn, hängde luckorna med en hake, så de hängde ner bara cirka 5cm.
Stellan, den gula linjen på radomen indikerar absolut på en SK 37E, precis som den grå hajfensantennen på ryggåsen till FR31 (FlygRadio). Innanför radomen satt en störsändare, G24 (om jag minns rätt).
Ska man vara lite petig, och komma med konstruktiv kritik, så är de inre huvudställsluckorna i princip aldrig fullt öppna på en parkerad Viggen, såvida man inte sysslar med någon serviceåtgärd i utrymmet. När hydraultrycket försvann i samband med kupé av motorn, hängde luckorna med en hake, så de hängde ner bara cirka 5cm.
Stellan, den gula linjen på radomen indikerar absolut på en SK 37E, precis som den grå hajfensantennen på ryggåsen till FR31 (FlygRadio). Innanför radomen satt en störsändare, G24 (om jag minns rätt).
Re: Special hobby SK-37 Viggen
Har använt Vallejo air: cam. light green 71.006, nato green 71.093, mud brown 71.037, black och undersidan blandade jag 2 olika grå + blå .
Niklas Jo jag vet att de brukade vara stängda men ville göra lite hydraulikledningar och kunna se det.