Stoppels dekaler!?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
PederT
Inlägg: 602
Blev medlem: 29 jan 2012, 17:10
Namn: Peder Thorell

Stoppels dekaler!?

Inlägg av PederT »

Inför ett bygge av en dansk tvåsitsig Drake i skala 1/48 ville jag ha Stoppels dekalark 048175L F-35 Draken 1974 - 1993.
Jag har mailat fyra gånger och ringt en gång samt skrivit ett brev som jag postat.
Vid telefonsamtalet (han svarade) blev jag uppmanad att maila, vilket jag också gjorde. INGET SVAR över huvud taget.
Han vill uppenbarligen inte sälja!!!
Jag undrar vad det är för kille??????


//Peder
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av marcusjohnson717 »

Hej!

Har också lagt en beställning och han svarar inte heller på mina mail, så du är inte ensam. Jag skulle ha flera dekalark så det var en affär på nästan 500 kr. Känns lite som att han inte vill ha några kunder...
Pål Björkman
Inlägg: 242
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:48
Ort: Tyresö

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av Pål Björkman »

Pandemin skapar problem på flera håll. Mitt klarerade och färdiga paket, låg 4 veckor på Melbournes flygplats i väntan på att komma iväg. Dels pga krav på social distans ger halverad personalstyrka, dessutom inga flyg till Europa. Fick det förra veckan efter att ha fraktats via Hong Kong till posttullen på Arlanda....Åtta veckor mot tidigare 10 dagar.
Köpenhamn är rätt så ansatt just nu./Pål
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av Björn B »

Har väntat tre månader på ett paket från Hannants. En del av dröjesmålet beror på att Postnord skickade tillbaks paketet isället för att leverera det.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av Stellan »

Pål Björkman skrev: 23 sep 2020, 11:13 Pandemin skapar problem på flera håll. Mitt klarerade och färdiga paket, låg 4 veckor på Melbournes flygplats i väntan på att komma iväg. Dels pga krav på social distans ger halverad personalstyrka, dessutom inga flyg till Europa. Fick det förra veckan efter att ha fraktats via Hong Kong till posttullen på Arlanda....Åtta veckor mot tidigare 10 dagar.
Köpenhamn är rätt så ansatt just nu./Pål
Från 10 dagar för ett par tre år sedan till 3 veckor innan pandemin. Nu tar försändelser i normalfall 10 veckor från Australien. Dags att skicka julkorten nu om fsmiljen ska hinna få dem..
Stellan Schroeder Englund
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av marcusjohnson717 »

Visst jag köper att det är en pågående pandemi och har full förståelse för att leveranstider kan bli längre. Men jag kan tycka att då kan man svara kunden att det dröjer om. Jag har skickat tre mail som bara bemöts med tystnad. Det tycker jag är lite dålig stil.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av Stellan »

Marcus, det är inget som Rebell har då?
Stellan Schroeder Englund
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av marcusjohnson717 »

Tyvärr inte, dock har jag funderat på om att be Max kan ta hem dem, han några andra från Stoppel och han kanske står på bättre fot som handlare!
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av Björn Fransson »

Knepigt. Har beställt flera gånger direkt från Stoppel utan problem. Undrar om det hänt något?
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Stoppels dekaler!?

Inlägg av Niklas »

Kan det vara så att han har ett skräppostfilter som ställer till det, och skickar era mail direkt till en skräppostmapp?
Ett förslag kan ju vara att någon av er som beställt (eller alla) kanske ringer och tipsar honom om att kolla där.

Ett högst välmenligt tips/förslag från läktaren. Har själv varit med om att mail fastnat i skräppostfilter hos olika personer.
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Skriv svar