S.I. Mk 1A

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt ( pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild: 1. Ladda upp din bild/bilder på en fototjänst som t.ex. Imgur eller Flickr. 2. Försök att hålla storleken till 800x600. 3 När du laddat upp bilderna så kopierar du in dess URL när du tryckt på IMG knappen, då får du en IMG tag före och efter URL:en.
Mats Averkvist
Kontakt:

Re: S.I. Mk 1A

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag funderade ett tag lite på Fairey Seafox som utgångspunkt.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Björn B skrev: 17 sep 2020, 02:11 Från tidiga Spitfires.
Jomen det är ditt eget påhitt, inget som syns på bokomslaget eller annan illustration??
Stellan Schroeder Englund
Mats Averkvist
Kontakt:

Inlägg av Mats Averkvist »

Stellan skrev: 17 sep 2020, 15:42
Jomen det är ditt eget påhitt, inget som syns på bokomslaget eller annan illustration??
Nej, egentligen inte. Rent teoretiskt/praktiskt kunde det ha varit ett biplan, men det stämmer inte med fartområdet.
Nej, jag sa fel, inte Seafox. Det var Blackburn Shark jag menade.

Bild
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Härliga Blackburn, självklart ska det vara tvärstag under torpeden. Björn, det är bara att montera torpeden!
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

På bokomslaget ser ju planen väldigt mörka ut undertill och en vecka efter krigsutbrottet ligger väl tidsmässigt rätt till för den svart-vita undersidan även om det svarta är på fel sida av planet på bokomslaget.
Skriv svar