IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Inlägg av Joakim Hultman »

Goda nyheter!

IPMS Stockholm erbjuder nu till försäljning broderade tygmärken med föreningens logotyp. Kan med fördel sys fast på tröjor, väskor, kavajen m.m.

Tygmärkena mäter 25x9,8, och 10x11,3 cm respektive. Vi tar 30:- för de stora, och 20:- för de mindre.

Vid intresse, kontakta mig via PM här på forumet, och ange din adress, typ av tygmärke som önskas och antal, så återkommer jag med förslag till portokostnad.

Obs! På grund av semestertider så kan svar på förfrågningar dröja. Ha tålamod!
IPMS tygmärke (2).JPG
IPMS tygmärke (2).JPG (1.75 MiB) Visad 11829 gånger
Horrocks
Inlägg: 381
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Inlägg av Horrocks »

Trevligt, får beställa ett par.

Men sys fast :shock:
Har IPMS förvandlats till en syjunta? Kommer vi sitta och virka på byggmötena post-corona? Byta tips om stickmönster på månadsmötena? Debattera historiskt korrekta mönster på islandströjor :o De måste givetvis limmas. Allt annat är galenskap, ren galenskap.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Inlägg av Lerxzt »

Kanske en bumpersticker i framtiden att pryda bilen med? Kanske något i stil med "Plastic models on board - IPMS Stockholm"? Eller varför inte en doftgran med IPMS doft (vad detta luktar kan diskuteras vid ett framtida byggmöte, men jag röstar för limdoft :D ).

Mvh
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Inlägg av Stellan »

Horrocks skrev: 09 aug 2020, 11:51 Trevligt, får beställa ett par.

Men sys fast :shock:
Har IPMS förvandlats till en syjunta? Kommer vi sitta och virka på byggmötena post-corona? Byta tips om stickmönster på månadsmötena? Debattera historiskt korrekta mönster på islandströjor :o De måste givetvis limmas. Allt annat är galenskap, ren galenskap.
Textilklister räknas också som lim. Lim away.
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Inlägg av Joakim Hultman »

Lerxzt skrev: 26 aug 2020, 17:50 Kanske en bumpersticker i framtiden att pryda bilen med? Kanske något i stil med "Plastic models on board - IPMS Stockholm"? Eller varför inte en doftgran med IPMS doft (vad detta luktar kan diskuteras vid ett framtida byggmöte, men jag röstar för limdoft :D ).
Utmärkta förslag! ;)
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Inlägg av Stellan »

Gnuggisar med olika modellrelaterade dofter. Limdoft, etylacetatdoft, streched-sprue-doft, nyöppnad ask-doft, modell-förvarad-i-källaren-doft, byggmötesdoft, månadsmötesdoft. Det finns hur mycket olika varianter som helst. Gnuggisar tror jag är ett säkert kort, kommer att stiga i värde framöver.
Stellan Schroeder Englund
Nixon
Inlägg: 7
Blev medlem: 02 dec 2019, 12:52
Namn: Niclas Tjäder
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Inlägg av Nixon »

Ursäkta mycket sent svar i denna "kanalen"..!!
Har vi inom föreningen mer intresse av olika typer av profilartiklar sitter jag på goda kontakter, oavsett om det gäller tröjor, muggar, dekaler eller tygmärken.
Maila ett PM om det skulle avra av intresse
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS Stockholm tygmärken säljes!

Inlägg av Stellan »

En mugg vore väl trevligt?
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar