Sommarjobb i verkstaden F-16A

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Sommarjobb i verkstaden F-16A

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag har kallat in en slö sommarjobbare i verkstaden som ska ta hand om en del gammalt mög som står överallt. Av någon märklig anledning så blir det modeller ståendes i ett stadie som är så nära färdiga så det är nästan löjligt :mrgreen: .

Dag tre på semestern och jag har bestämt mig för att göra minst en av alla halvfärdiga objekt klar även om resultatet inte är där jag vill ha det.

Vi har som första objekt en Norsk F-16A från Kinetic som man kan ha lite synpunkter på. Det är inte Tamiya kvalite på denna modell. Bygget avstannade då en stolle använde en allt för "vass" wash i panellinjerna och den såg inte så kul ut. Det blev inte bättre av att jag försökte få bort sörjan med något som var ännu vassare. Lite ommålning och nu med en panelwash med diskmedel, tamiya färg och lite vatten och det ser ju nästan OK ut även om det är lite för mycket "Spanska sjukan" på den. Jag skulle nog inte ha haft Nato Black som bas för panelwashen utan en ljusare nyans. Det har blivit en väldigt konstig skarv vid utblåset men det får nog vara så. Lite vapenlast och en stol så är det inte så mycket kvar sen. Vi kommer nog ror denna i land, sommarjobbaren o jag om vädret håller i sig och det verkar ju lovande :D .

Nicklas

Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Sommarjobb i verkstaden F-16A

Inlägg av Henrik R »

Oh, en Norrbagge i grå kostym är inte helt fel.Speciellt med dödlig last. Snyggt! Hoppas du och vikarien får ihop det sista nu.

Kinetic har aldrig varit någon favorit hos mig, inte sedan jag byggde deras A6,visserligen blev den helt ok, men makalöst vad dåligt uppbyggd den var. Kändes som den var ritad a 3 st helt oberoende personer. varav bitarna passade föga bra på sina ställen. Nää ingen mer Kinetic för mig i alla fall.
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Sommarjobb i verkstaden F-16A

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag kunde nog inte säga det bättre själv. Jag har byggt Sea Harrier FRS 1 från Kinetic och det är samma "strul" på den. Ytdealjgänget har gjort ett bra jobb, Passformsgänget ett "så där" jobb och produktionsgänget som placerar utstötsmärken och liknade kom aldrig på mötet så dom visste inget. Jag tror att det är så det går till på Kinetic. Det finns förbättrings arbete o göra.
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Sommarjobb i verkstaden F-16A

Inlägg av Anders.Edblad »

Fint bygge, en sån där sommarjobbare skulle jag också behöva att hyra in!

Anders E
Skriv svar