Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av Joakim Hultman »

Skärmavbild 2020-05-07 kl. 19.47.24.png
Skärmavbild 2020-05-07 kl. 19.47.24.png (2.85 MiB) Visad 10670 gånger
Vi har haft styrelsemöte över nätet för att diskutera föreningsverksamheten.

Det har säkert inte undgått någon att både Open och all annan social mötesverksamhet har ställts in på grund av det rådande läget, och enligt Folkhälsomyndigheten är risken stor att situationen kommer vara fortsatt allvarlig under lång tid framöver.

Därför planerar vi för alternativa aktiviteter till sommar och höst, som med fördel kan utföras över nätet.
Vårt virtuella Open tycks uppskattat, men vi vill göra mer!

Har ni, våra medlemmar, själva förslag så skriv gärna till oss, så ska vi undersöka om det är något som kan genomföras. Alla idéer uppskattas!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av Stellan »

Ja, frågan är ju om man bara ska följa de formella riktlinjerna eller totalt avbrott i det fysiska mötet över huvud taget. Möteslokalen torde ju rymma några byggare om de håller 2 m mellan varje, hostar i armvecket och inte förökar sig till mer än...50 pers?

Noterar att jag övergick till dagskift (och möjligheter att delta på mötena) samtidigt som restriktionerna infördes (där sket sig en god anleding att jobba på dagen) Helt uppenbart tycker jag att våra möten verkligen fyller en tydlig social funktion och att det bör uppmuntras till att vi håller igång föreningen så mycket som det bara går. Gruppbyggen, kampanjer eller vad det månde vara som kan ge alla både det sociala men även hobbypillet och historie- & teknikgeggandet. Det går ju faktiskt att drömma om en framtid med tävlingar och resor så det kanske är en bra tid att hitta nya sätt och anledningar att träffas och göra saker tillsammans, säg nästa år?
Stellan Schroeder Englund
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av Göran »

Hej styrelsen och alla andra.

Jag chattade med Kai på Skype i helgen och hade en idé som jag skulle återkomma med.
Det jag efterlyser är att det hålls virtuella gruppvideomöten, som ersättning för "analoga möten", på utsatta tider i möteskalendariet, via Skype, så att "vi" kan hålla låda med varandra precis som på ett vanligt byggmöte. En nackdel med detta är att de "andra" i gruppmötet inte kan se vad man håller på med särskilt bra. Fast å andra sidan, hur mycket byggs det under vanliga gruppmöten? Jag har alltid uppfattat det som att byggmötena hade mer fokus på det sociala istället för själva byggandet.

Ni i styrelsen kan väl ta en funderare på detta, om det är en bra idé eller inte samt om det är tekniskt genomförbart. Övriga kan väl hojta till också.

Mvh
Göran
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av Joakim Hultman »

Göran,

Det är en idé som nyligen togs upp per E-post inom styrelsen, så eftersom intresse tycks finnas så ska vi nog kunna rodda ihop något sådant.
Great minds think alike. ;)
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av Lerxzt »

Kanske få medlemmarna att skicka in små artiklar för att sen kicka igång Magazinet igen? En Special Corona Issue? Sen skicka ut tidningen elektroniskt till alla medlemmar?

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av Joakim Hultman »

Micke, jag känner inte igen vad Magazinet är för något. Tänker du på IPMS Sveriges tidskrift?
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av kai »

Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av Lerxzt »

Jag kan ha missförstått. Kom magazinet ut i pappersform Kai? Det var före min tid :)
...eller satt ni där med modemet uppkopplat 1997 och väntade på nedladdning av en bild på en tjusig hemmasnickrad HTML sida?

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av kai »

Magazinet har alltid varit elektroniskt och förutsatte Martin Waligorski för både teknik och innehåll.
Idag är det väl artiklarna på hemsidan som är bästa motsvarigheten men de är ju sällan så djupgående.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Styrelsearbetet fortsätter - Men vi behöver er hjälp!

Inlägg av Lerxzt »

Mittåt. Kanske idén kanske skulle funka ändå. Precis som reserapporter mm. skulle man kunna skicka in små artiklar om vad man vill till en deadline. Sen publiceras det som vanligt? Lite ipms Corona news då och då?

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar