Sökes dekaler till SAS DC-3

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Sökes dekaler till SAS DC-3

Inlägg av Björn B »

Jag jagar delar av Stoppels DC-3 dekaler. Vad jag söker är från 1/72 arket den norska vingregistreringen och den tidiga texten Scandinavian Airlines System. Dvs den med två olika höjd på orden.
Dessutom från 1/48 arket dom danska och norska registreringarna på kroppen.
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Sökes dekaler till SAS DC-3

Inlägg av Rickard Malmborg »

Hej Björn,
Om det är dekaler från arket till OY-KLE, LN-IAF OCH SE-BAB så har jag ett exemplar i 1/72.
Om det är ett Stoppel-ark har jag däremot ingen aning om, det står inte!
Mvh
Rickard
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sökes dekaler till SAS DC-3

Inlägg av Björn B »

Det låter som Stoppels ark. Jag ska såga lite först. Jag börjar misstänka att jag kanske måste köpa ett helt ark istället. Får se hur mycket jag kan använda av DC-6 arket jag har.
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Sökes dekaler till SAS DC-3

Inlägg av Rickard Malmborg »

Asså, ere någe fel på mitt ark va? Duger inte de? :-)
Klart du ska hela arket.
Mvh
Rickard
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Sökes dekaler till SAS DC-3

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag har ett ark med en massa DC-3-dekaler utgivet av Italeri. Bl a finns Aerotransports Örnen på det...
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sökes dekaler till SAS DC-3

Inlägg av Björn B »

Jag tackar för hjälpen. Får jag bara såga lite först så kommer dekaler helt säkert till användning.
Man får ge Italeri pluspoäng för att man försöker. Jag blev lite besviken första gången jag hörde talas om ABA dekalerna för dom fanns inte i min sats men när jag sedan fick se dom så kunde jag konstatera att dom var fel. Förutom att typsnittet på registreringen var helt fel så saknas den till ovansidan av vingarna och texten SWEDEN under kroppen saknades också.
Men dom klantade ju till det med SAS märkningen till Ju52 också. Återigen fel typsnitt men det är ju ganska vanligt från många dekaltillverkare. Jag tänkte bygga en SAS kärra men Italeri hade glömt den blå randen på kroppen så jag ritade och printade ut den men kom sedan på att maskinen ska ju inte ha mellanblått utan den gamla mörkblå färgen på dekor så jag gav upp. Dessutom så tycker jag att man las SAS dekalerna i fel utgåva. Alla bilder jag sett på SAS Ju52 har varit med flottörer men Italeri la med dekalerna i den med hjul.
Förresten, nu när jag tänker på saken så får jag nog dekaler över så att det räcker för en SAS Junkers. Sköldarna och den blå/röd/vita linjen och namnet saknas.
Skriv svar