Lansen färdig till sist

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Lansen färdig till sist

Inlägg av teeo »

Efter en del kämpande med Maestros fotoetsade stege till Lansen så är mitt bygge till sist färdigt.
BildBild
Stegen blev lite sned och vind men det får duga - jag blev tvungen att ersätta några delar (som gick av när jag skulle böja till fotoetsen) med metalltråd och blytråd. Jag beundrar verkligen dem som kan fixa fotoetsdetaljer till fartygsmodeller i skala 1:700 !!!
BildBildBild
BildJag blev ändå nöjd med slutresultatet efter att ha haft detta foto som förebild.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Lansen färdig till sist

Inlägg av Anders.Edblad »

Fint bygge!
De där fotoetsade stegarna till Lansen är inte lätta att få ihop.

Anders E
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Lansen färdig till sist

Inlägg av Björn Fransson »

Härligt! Kul med en omålad Lans, de ser man inte så ofta!
Frasse
Inlägg: 182
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Lansen färdig till sist

Inlägg av Frasse »

Riktigt läcker Lansen! Jag har lagt min stege till min J32 åt sidan så länge, får se när andan faller på. Luftbromsarna är inte lätta att få ihop " Heller" :) Göran
Paint it black ! :twisted:
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Lansen färdig till sist

Inlägg av Andre B. »

Tjusig blåfenad lansen. Lite märkligt att jag inte noterat att lansarna på bilden inte har blå (eller gröna) vingspetsar...

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar