Plasticard...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Plasticard...

Inlägg av Andre B. »

Var kan man köpa större skivor av plasticard för ett vettigt pris? Behöver till ett båtbygge...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Spad16
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Plasticard...

Inlägg av Spad16 »

Det finns plast grossister, googla lite grann, så hittar Du säkert nån mindre firma, som man kan åka till och fråga. Vi köpte en gång plast att dra huvar till IPMS på en liten firma på Hisingen, och skickade ut ett ark med Skala. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad firman hette, plasten hette vipolon tror jag. Det var riktigt bra. Polystyren används ibland till reklam-skyltar, så en plastfirma som säljer till reklam-folk. Ibland kan man också få stuvbitar billigt eller gratis skulle jag tro.
FWIW
/Neil
Frasse
Inlägg: 182
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Plasticard...

Inlägg av Frasse »

Kolla med RB Glas & Plast i Partille de har stort utbud. Göran
Paint it black ! :twisted:
Hokey
Inlägg: 86
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:25

Re: Plasticard...

Inlägg av Hokey »

Firmor som tillverkar reklamskyltar brukar ha lager med polystyrenark på c:a 1 kvadratmeter. Jag fick ett par mot en påse wienerbröd för några år sen. Tala om vad du ska ha det till så brukar de bli väldigt välvilliga.

/Håkan
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Plasticard...

Inlägg av Lars Befring »

Tänkte tipsa om att MJ har oversized plastark hemma men så såg jag att du ville ha det på västkusten...
Nå, för vad det är värt så skeppar dom även dit =D
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Skriv svar