Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Ledsen för att det dröjt med uppdateringarna men lite har i alla fall blivit gjort den senaste veckan. Jag har lagt en del tid på att krångla med min maskskärare för att få till det så bra som möjligt, där finns lite inställningar att mixtra med. Hur som, nu är nationalitetsmärkningarna på, jag kommer att behöva prima lokalt lite här och där innan jag kan ge mig på kamot.

Bild

Bild

Bild

Bild
En uppsättning helt fantastiska Hispanokanoner från Master. Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra med "stubbarna", det blir nog så att jag monterar dem innan målning trots allt och tar smällen med att maska runt dem. Det är i alla fall inga långa pipor i vägen, de får vänta till slutmonteringen!

Hälsningar

Magnus
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Stubbarna noggrant epoxilimmade!

Bild

Dagens tips och minnesanteckning: aldrig peta saker för långt in under torrpassning, det kan sluta med att bitar hamnar inuti det i princip hermetiskt tillslutna skrovet... Jag blev tvungen att borra upp ett hål under magen för att få ut en bortsprungen kanonstubbe, stort tack till Plastguden att jag inte hunnit limma kylaren så det fanns något dolt ställe kvar att borra...

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Andre B. »

Du är inte ensam om det där. Numera försöker jag komma dit "slingerskott", dvs väggar (eller stag) som hindrar delar att försvinna in i skroven där jag befarar att sådant kan hända. Som exempelvis ebk'n med utblås på en flygande tunna.

Ser fint ut det där. Blev rätt sugen på de där kanonerna. Såg någon bild på en RAF Mustang med stubbar och allt...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Henrik R »

Följer med superintresse, gillar verkligen när du ångar på med färgerna i den där skalan. Snyggt
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av nasos79 »

Underbart målningsarbete Magnus! Ser fram emot kamot. Det blir en otroligt läcker modell!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Vänner! Tack för uppmuntrande kommentarer!

Beklagar att jag varit frånvarande men jag åkte på en rejäl pansartripp för några veckor sedan, som väl var gick den över någon gång under helgen och nu är jag tillbaka till flyget igen. Händer då och då, inte så obehagligt under tiden det pågår men sedan sitter man där på slutet med pansarångest inför målningen och har det riktigt jobbigt. Då känns det tryggt att gå tillbaka till flygplanen igen!

Bild
Vanligtvis målar jag alla koder sist efter att all annan målning är klar. Nackdelen är att man måste hantera en ganska stor mask som man målar bokstäverna igenom. I det här fallet provar jag att göra tvärt om och sätter dit de utskurna bokstäverna på ytorna som jag förmålat i Sky. Bra bokstäver för övrigt som håller ihop i ett stycke till skillnad från till exempel "D" eller, dubbelt så jobbigt, "B"...

Bild
Bandet runt bakkroppen också maskat...

Bild
...och till slut ett varv Medium Sea Grey!

Med lite tur blir det en sväng Dark Green imorgon!

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Anders.Edblad »

Fiffig lösning för att måla koderna!
Det brukar också vara svårt att få de stora maskerna raka.
Den där pansartrippen, vad resulterade den till?

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Som alla andra pansartrippar: inget färdigt i alla fall :) ! Nåja, en NÄSTAN färdig ACE Centurion i skala 1/72... Man ska inte sitta och titta på sådant här på Youtube för då är det lätt att trilla ner i pansarträsket :) !

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Andre B. »

Få mig inte att leta upp de där lådorna på vinden igen nu.
Fortsätt med din fina Hurricane...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Lerxzt »

I pansarträsket är det skönt att vara.. AA är en kul grej tex.. :lol: :lol:

Bild

Snyggt som vanligt Magnus! Tummen upp!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar