Modellen är Tamiyas 1:48 spitfire mk.vb trop. Tillagda delar är: eduards steel bälten, svarvade kanoner från master, quickboost avgsrör i resin, lite blytråd här och där, instrumentdekaler från airscale och ett par dekaler där jag inte klarade att maska märkningen från extradecal.
Det här är mitt första försök att hel nita en flygmaskin och till en början var jag sjukt missnöjd.. det såg förskräckligt ut. men efter ett par lager färg så var det inte så pjåkigt. Visst gjutna nitar som på eduards 190ior är bra mycket bättre.
Målade gjorde jag med gunze, mrp och tamiya. Prövade också för första gången Uschis " random mask". Helt enkelt en fotoetsad schablon med en massa oregelbundna former som man kan använda för att ge liv i post eller pre shading. helt ok pryl men det mesta av effekten försvann som vanligt efter ett par lager färg.
Det jag kan ta med mig från det här bygget är en super nybörjarmiss som jag själv brukar predika att man ska undvika.. jag har använt en alldeles för mörk wash på ljus färg..
Tillägas bör väll att det INTE ska vara nån antenn vajer.. Jag känner att jag måste tjata om det för jag själv tycker att det ser tomt ut!

Ian Gleeds båda flygmaskiner med Figaro the cat på väster sida. Båda byggda i år.

DEn tårformade panelen på ryggåsen var lättare att slipa bort och tillverka en ny av PC

Untitled by Lars Enfjord, on Flickr