Decals

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Katjoff
Inlägg: 18
Blev medlem: 30 okt 2017, 19:21
Namn: Nicklas Gustafsson

Decals

Inlägg av Katjoff »

Hej!

Hur gör ni när ni inte hittar dekaler till era modeller?
Kan man skriva ut egna på något vis, eller kan man specialbeställa? Vet att man kan måla en hel del men Måla varningstexter osv tror jag inte blir bra 😄.
Ska försöka bygga en svensk stridsvagnsbärgare.
Så de tyska dekalerna funkar inte riktigt.

Mvh Nicklas
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Decals

Inlägg av Nicklas Karlén »

I de flesta fall så kan man plocka ihop det man behöver från andra ark. Till Försvarsmaktens fordon behöver man ju ofta gula siffror och bokstäver och det är bökigt att skriva ut själv i och med att man behöver skriva ut dessa tecken på vit bakgrund, annars så lyser den mörka färgen igenom.

Det finns en del ark med markeringar för bl.a Strv 122 som man kan använda om det är en modern bärgare du vill göra. Rebell hobby har något som är användbart.

Nicklas

Echelon Decals har två ark för 122:an.

Bild
Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Katjoff
Inlägg: 18
Blev medlem: 30 okt 2017, 19:21
Namn: Nicklas Gustafsson

Re: Decals

Inlägg av Katjoff »

Tack så mycket!

Trodde jag hade letat tillräckligt, men tydligen inte😄

Mvh Nicklas
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Decals

Inlägg av Urban Gardini »

Har de tryckt upp mer av T35007? Fick tag i ett ark för sisådär fyra-fem år sedan efter ha letat det länge och väl. Från Australien av alla ställen och jag som endast bor sisådär 18 mil från Boden och dessutom har gumman min i Boden...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar