GE 44 AC

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så mycket Holst" en dag så är det klart :) Skall göra en tunn ram där det sitter filter på insidan luftgallren också.
Lennart
Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Nu är det dags att börja modifiera komponenterna till huvudmaskineriet"
Skall bygga ett relativt stort fläkthus(kylfläkt) som sitter bakom och i höjd med det dynamiska bromsarna, Alternator/generator , och så turbo blower till avgasutsläppen. Så nu dröjer det tills nästa uppdatering . //Lennart
Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Motor rums fläkten klar. //Lennart
Bild
Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Jag har skippat iden med öppningsbara luckor, på grund av att jag inte kunde få all kabeldragning snyggt, men prylarna finns på insidan i alla fall. Motor sektionen är helt tom förutom reglarna på insidan. Blir ju massa mer mindre detaljer över tid, men dem skall jag göra då uppsteg och plattformar är gjorda fram och bak. Nu är i vilket fall motorsektionen monterad. //Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: GE 44 AC

Inlägg av Andre B. »

Godiset kommer aldrig att kunna ses då eller... ?

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Har inte kunnat logga in på forumet tyvärr, bara. Skrivit till admin men ej fått svar dessvärre, men av någon anledning så kunde jag logga in idag? Lokbygget jag höll på med gick i golvet för ett par veckor sedan och blev skrot. Ena långsidan sprack och hjulunderredena blev inte mycket hela delar kvar av. Så det hela åkte ner i soprummet. Har beställt hem en laddning pc nu. och kommer att starta på nytt då jag kommit över det hela en tid. Men 7 månaders strävan, försvann på 2 sek tyvärr. Men som sagt jag återkommer med ett nytt bygge om en tid, ge upp finns inte på kartan.//Lennart
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: GE 44 AC

Inlägg av Andre B. »

Åh nej, känner och lider med dig.
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lerxzt »

Beklagar Lennart.. :( När du väl kommer igång igen (vis av erfarenhet) så går det förhoppningsvis snabbare att få ihop V.2 av loket.

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: GE 44 AC

Inlägg av tiking »

So sorry Lennart! But I like your attitude! :)
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: GE 44 AC

Inlägg av Andre B. »

Mmm...
Var köper du plasticard ifrån? Går det att köpa större/längre plattor/skivor till ett vettigt pris? Har lite tankar på ett båtbygge...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar