Tp 79 dekaler

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lars Ekström
Inlägg: 115
Blev medlem: 05 feb 2013, 09:38
Namn: Lars Ekström

Tp 79 dekaler

Inlägg av Lars Ekström »

Finns eller har det funnits några svenska dekaler till Tp 79 i skala 1/48?
Det jag söker är framförallt Pegasus och Örnen samt fallskärmsemblemet.
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det har funnits men jag kommer inte ihåg vem som gett ut det just nu. Det innehåller div flottiljemblem samt nämnda Pegasus och Örnen. Jag har ett ex hemma så jag kan kanske kolla vem som tryckt det ikväll om det står på arket. Jag har köpt det från Rebell en gång i tiden (tror jag).

/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag skickade visst underlag till Robert på Moose Republic för att han skulle ta fram dekalark till TP 79 för en tid sedan.
Vad är status Robert?
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av Nicklas Karlén »

Nu har jag kollat på mitt dekalark och det är Bison Aero Decals som tryckt det. Det är nog inte lätta att hitta, men det finns där ute :mrgreen:

Nicklas

https://share.icloud.com/photos/0O-vYzB ... FGr9EFbucw
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av Johan Elvin »

Niklas
Där finns det en stor välgärning att utföra.
Att skanna av dessa dekaler och göra nya, i alla fall dom som inte finns på annat håll.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Lars Ekström
Inlägg: 115
Blev medlem: 05 feb 2013, 09:38
Namn: Lars Ekström

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av Lars Ekström »

Dekalarket från Bison aero decals verkar perfekt.
Kan man hoppas på ett nytryck!!
Det råkar väl inte vara så att någon har något överexemplar i lådorna?

//Lars
bergwall
Inlägg: 614
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av bergwall »

Hej
Stort tack för underlaget Mats men Tp 79 är inget som är påbörjat ännu. Jag har örnen och hästen renritade sedan tidigare men det är dessvärre en väldigt marginell del för att få ihop dekaler och instruktioner på det sätt som jag brukar sikta på. Dessvärre ser jag inte att det kommer bli tid kommande åren (en 8-månaders knatte plus nästa påväg) för påbörja något nytt. Det finns en hel del påbörjade dekalprojekt som har nått olika nivåer.

Det som kommer under det här året är Svenska Skyraider 1/48 & 1/72, HKP 4 1/48 & 1/72, HKP 11 1/72, nytryck The show must go on 1/48 & 1/72 (med anpassade balkdekaler för undersidan), AS-365 SE-JIB & JIC 1/48, J 34 1/32 & 1/72, Viggen stenciler i 1/72, nytryck A/S 32 i 1/72.

HKP 1, Draken, Kustbevakningens Cessna 337, civila/Polisens Bell-47, Viggen i guld/svart och Storsjöodjurviggen är väl något som kan nämna som däremot är ganska långt gånget, inget sagt om eventuell release dock.
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av Johan Elvin »

Tycker dina prioreteringar är helt fel Robban
J 34 1/32 & 1/72???
Vad hände med 1/48, den viktigaste skalan av alla, speciellt med tanke på att en ny J 34 snart kommer i den skalan. :?
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av Björn B »

Helt rätt prioritering enligt min mening. 1/48 är en totalt ointressant skala :D men jag ser en del intressanta saker bland de framtida releaserna
bergwall
Inlägg: 614
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Tp 79 dekaler

Inlägg av bergwall »

Tack Björn. Hehe jag vet inte om det är skrivet med glimten i ögat Johan, det kan vara lite svår med skriven text tycker jag ibland. Du får nog skaffe en egen dekalfirma om du vill sköta prioriteringarna. Det är bara jag som vet vad som får plats på olika tryckytor tillsammans med andra tryck, vad som inspirerar mig för att det ska vara roligt att hålla på (J 34 trängs inte där) och vilka skalor som genererar mest (ekonomi) till nästa tryck (1/48 är mindre försäljningsmässigt än vad många av dessa byggare verkar tro, vägt mot den större ytan/högre kostnaden). Peace out.. :roll:
Skriv svar