Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Göran »

Re Stellan
Nja inte riktigt. Jag läste på Flashback att Magnus skall bygga klart Lancastern, så att han blir klar med sin första flermotoriga modell någonsin :mrgreen:

Re Magnus
Som förväntat hög klass på både fotandet och modellen i sig :) Svårt att hitta några tekniska fel på Dorniern, om man nu är ute efter det. Det måste dock ha varit extra pilligt att få dit kabinhuven utan hjälp av superlim?

Mvh
Göran
commander
Inlägg: 129
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av commander »

Urtjusigt! Så långt ifrån kladd och smet det bara går att komma! Makalöst krispigt, så skall en slipasten dragas :) Bättre blir det inte i den skalan! Hatten av

/en bugande Andreas
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av magnusf »

Stellan! Spåkulan behöver laddas, det är inget franskt på gång, det är mycket värre än så :) ! Sedan måste jag säga att förslagslistan var smaskig, man blir ju direkt sugen på att börja på en samling besprutningsplan. En Pawnee måste jag i alla fall skaffa med tanke på att jag har blivit flygbogserad av sådana många gånger!

André! Tack! Det är en fin modell som jag verkligen kan rekommendera, oavsett vilken förebild man är sugen på att göra.

Niklas! Svensk? Vad oväntat för att komma från dig :) :) :) !

Göran! Usch, den där Lancastern skäms jag lite för. Den är dessutom så stor att jag inte kan gömma den för mig själv som jag kan med många andra påbörjade men avstannade projekt, den ligger här på en hylla och skräpar :( ! Dörren på Dorniern är faktiskt limmad med epoxi, jag riggade den med en krokodilklämma på skaft som jag stack in i ett skumblock, efter lite justerande så hade jag fått vinklar och höjd rätt. Då lade jag lite epoxi på kanten och sköt fram kroppen mot den fixerade huven så fick det stå så en kvart till epoxin härdat. Jag önskar jag tagit en bild på det!

Andreas! Stort tack, det gläder mig :) !

Som jag skrev ovan, det är värre än franskt, det här blir en botgöring för att min Dornier inte blev svensk, så in i tidsmaskinen och åk fem år tillbaka!

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Henrik R »

Klart en skala du verkligen bemästrar starkt. Otroligt krispigt och snyggt. Hatten ramlar självmant ned från huvudet på mug!
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Lerxzt »

Den blev ju superfin Magnus ;)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av nasos79 »

Snyggt jobbat Magnus! Rent och smidigt bygge och vilket sött flygplan det är. :) Väldigt fint fotograferat dessutom! Som alla dina projekt förresten.
Urban Gardini
Inlägg: 1278
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Urban Gardini »

Underbart bygge!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av magnusf »

Vänner! Stort tack för snälla omdömen, det uppskattas :) :) !

Hälsningar

Magnus
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Fredrik L »

Snyggt!

Jag blir varje gång imponerad av hur "krispiga" och prydliga dina byggen är! Även om jag inte går i gång på förebilden, så är modellen jäkligt fin.

/Fredrik
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av magnusf »

Fredrik! Hellre att man gillar modellen men inte förebilden än tvärt om - tack :) !

Hälsningar

Magnus
Skriv svar