GE 44 AC

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Aj aj aj, och jag som har bestämt mig för den här målningen , sorry Göran :) Lennart
Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Tillverkat bränsletanken, och börjat slipa den. I facket ovanpå tanken skall sedan 2 st tryckluft tankar placeras, med en kompressor mellan dem. Tankarna gör jag av 21 mm diam Pvc rör. Placeringen av lufttankar och kompressor varierar beroende på lok typ, och tankstorlek. //Lennart
Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: GE 44 AC

Inlägg av magnusf »

Har du några extra skott inne i tanken för att den ska hålla formen eller räcker det med skalet i sig? PVC-rör är bra, runda och fina och användbara till mycket :) !

Läckert målad förebild, tänker jag på amerikanska lok så är de oftast gula och röda :)

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Jag har två skott" inne i tanken också, likadana som kortsidorna, för att undvika häng på ovan och underdel. Kan tänkas att det går utan ?
Var ju nära att det blev Gult och Rött för mig också , i vanlig ordning , men jag föll pladask" för det blå denna gången :)

Jo Pvc rör är användbara , finns ju hyfsat många olika dimensioner också.

Tack för titten Magnus !
//Lennart
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: GE 44 AC

Inlägg av Andre B. »

Tack för bilderna med motorn. Man börjar få bra kläm på storleken på det där loket. Är bra sugen på ett i "N-skala".

Blått är snyggt. Gillar "hundöronen" på utsidan av förarhytten. Är det solskydd och/eller speglar?

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Väl bekomme Andre "
Hundöronen" är mycket riktigt solskydd, backspeglarna är oftast placerade mellan första och andra sidoruta.
Jo det blir en stor modell, min Krokodil ser tanig ut i jämförelse, dessutom börjar det få bra tyngd också.
//Lennart
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Tanken klar , tanklocket fattas ännu !//Lennart
Bild

Bild

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Nu börjar det likna ett lok :) Jag kommer att montera in ljuddekoder i modellen också.//Lennart
Bild

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: GE 44 AC

Inlägg av Lennart 12 »

Håller på med kylgallren för det dynamiska bromsarna, det som sitter på vänster lång sida ,nästan direkt bakom hytten. Översta spalten i varje har en nästan rak vinkel, det övriga lutning parallellt med djupet på själva ramen det sitter i. Lägger en 1 mm Pc bit mellan varje vid monteringen , för att få samma avstånd mellan dem. Köpte aluminium nät för baksidan. //Lennart
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: GE 44 AC

Inlägg av Henrik R »

Snyggt, krispigt och förbannat coolt.
Skriv svar