Azimut Productions?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Azimut Productions?

Inlägg av Nicklas Karlén »

Azimut Productions har ju ett litet skamfilat rykte i branschen. Vet någon som handlat från firman om det blivit bättre ordning på firman de senaste åren?

Dom har lite prylar som har börjat bli intressanta att införskaffa.

Nicklas

http://www.azimutproductions.com
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Azimut Productions?

Inlägg av Plasticbattle »

I now some said they were a complete nightmare to deal with (Toy Soldier Micke), so I kept away from them. But as you say, they do have some unique items so I took a pot shot a few years ago and ordered some "40mm Bofors ammo sets" and honestly, it could not have went better. Very fast delivery, well packaged and got what I wanted. I guess its some kind of lottery. Post on Facebook and see what the general consensus is today. I believe they are one of the company that have a minimum P&P charge ... something like €15. Its a few years ago since I bought from them. :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Azimut Productions?

Inlägg av Nicklas Karlén »

Thank’s Frank

They have some stuff coming for the Takom BV 206S so I may give them a try.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Azimut Productions?

Inlägg av rogerjo1 »

Det setet till fransk bv 206 ( slat armour ) beställde jag i augusti när dom först la ut det på sidan och då svarade dom mig att det kommer 1 månad efter deras aug semester men det har inte kommit än.. så vet inte hur lång semester dom har i frankrike... men hoppas det kommer en dag.. men dom har ju inte dragit pengar på mitt kort så det gör ju inget att vänta då ;)
Öken-Erik
Inlägg: 1342
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Azimut Productions?

Inlägg av Öken-Erik »

Har kanske inte direkt med den ursprungliga frågan att göra men handlar snarare om huruvida Azimut går att lita på eller inte.
För 1 1/2 år sedan ser jag att Azimut i sin annons i bla Steel Masters har använt Tor Netterbys foto på min tämligen hårt konverterade Marmon-Herrington Mk II med 25mm pv pjäs på. Man har dock retuscherat bilden något genom att ändra en huvudbonad på en figur samt tagit bort en märkning. Man annonserar detta som en av sina "combikits" med polysterendelar från IBG och Heller samt resindelar under deras submärke "Best Value Models". Naturligtvis har man inte kontaktat mig eller Tor. Jag mailar då Azimut som faktiskt svarar ganska omgående!!! Vi har en mailväxling kring detaljerna bakom mitt bygge (som är baserat på ett antal foton). Man erbjuder sig också att kompensera mig o Tor medelst ngn modell. Efter denna initiala kontakt blir det sedan dödstyst trots påtrykningar. Om man kan lita på Azimut och Herr Didier? På det kan jag inte annat än svara nej.

Öken-Erik
Skriv svar