Pilot Replicas

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Pilot Replicas

Inlägg av daneri »

Pilot Replicas.
Hur är det med PR? 1/48 SAAB J21 verkar vara hopplös att få tag på. J 29 också. Är det något problem eller var utgåvorna så små?
Björn H
Inlägg: 213
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Pilot Replicas

Inlägg av Björn H »

Hej,

en säljare har en Österrikisk J29an på eBay, säljare är i Vallentuna, men skriver "May not ship to Sweden". Säljaren uppger att han har tre Tunnor tillgängliga.
Annars är det tunnsått med Pilot Replicas grejer.
Har dom gått i putten?

//Björn H
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Pilot Replicas

Inlägg av Mats Averkvist »

Såg PR:s J 29F på F 10-museet i Ängelholm i helgen som var.
Horrocks
Inlägg: 381
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Pilot Replicas

Inlägg av Horrocks »

Jag har också försökt få tag på J21:an, men det verkar svårt.
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: Pilot Replicas

Inlägg av marcusjohnson717 »

Jag har en över till salu, kontakta mig i PM för info

//Marcus
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Re: Pilot Replicas

Inlägg av daneri »

Tack, men jag har lyckats få tag i en 21:a. Dock i en kartong till en 29:a. Man blir lite orolig att, som någon sa, de har gått i putten, då de i mitt tycke har gjort fina modeller av intressanta objekt.
Konstigt också att det är så tyst. Det brukar ju rumlas en del när tråkigheter händer, så vi får hoppas att det är lugnt.
bergwall
Inlägg: 614
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Pilot Replicas

Inlägg av bergwall »

Jag har haft en del kontakt med Claes och Pilot Replicas genom åren då jag gjorde dekaler till dem (jag granskade även lite CAD och vi diskuterade andra modellrelaterade saker).

De har inte gått i konkurs eller något sådant men eftersom Claes har ett familjeliv och ganska krävande jobb så har det inte funnits tid att lägga på Pilot replicas. Lite synd men en naturlig effekt av dygnets begränsning på 24 timmar. Vi får hoppas framtiden ger mer plats åt Pilot Replicas, det är fina modeller.
daneri
Inlägg: 88
Blev medlem: 11 feb 2015, 07:53
Namn: Dan Eriksson

Re: Pilot Replicas

Inlägg av daneri »

Skönt att höra Robert! Hoppas att produktionen av de redan utkomna modellerna kan fortgå i väntan på nya pärlor. Mvh Dan
Skriv svar