Färgenkät del 2

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.

Vilken färg använder du , del 2

Hataka
4
9%
Citadel
5
11%
Xtracolor
6
13%
Xtracrylics
6
13%
Lifecolor
10
22%
Revell
6
13%
Heller
0
Inga röster
Agama
2
4%
Akan
0
Inga röster
Italeri
0
Inga röster
Andrea
2
4%
Prins August
0
Inga röster
Reaper
0
Inga röster
Dark Star
1
2%
Scale 75
3
7%
 
Antal röster: 45

olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Färgenkät del 2

Inlägg av olindau »

Jag håller på att uppdatera våra Color Charts på hemsidan. Då trampar man snart ner i färgträsket.
Jag har har gjort en sammanställning från nätet över vilka färger modelltillverkarna anger i sina beskrivningar.
Nu vill jag veta vilka färger du använder. Jag kan max ha 25 alternativ ( jag har ökat på ) och du kan kryssa i max 3 st . Detta är del 2 med ytterligare 15 färgval.

Hälsningar
/O
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Urban Gardini
Inlägg: 1278
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Färgenkät del 2

Inlägg av Urban Gardini »

Kan du inte göra en ny poll med alla 25 i samma då det bara var en av dessa som jag använder mig av men jag använder regelbundet hälften i den första pollen.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Färgenkät del 2

Inlägg av olindau »

Om jag ändrar nåt i enkäten, tex lägger till ett alternativ så försvinner allt data.
Jag är tacksam för alla röster, och vill inte att ni ska behöva göra om det igen.
Därför får det vara som det är för den här gången.

Hälsningar
/O
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Färgenkät del 2

Inlägg av Stefan S »

Fick med några burkar av Zvezdas färg i två av deras byggsatser. Har inte direkt nån åsikt då jag bara provat en av färgerna ännu.

Stefan
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Färgenkät del 2

Inlägg av Snussugen »

Har dessvärre aldrig provat några av dessa. :(
Live & let dry.
Skriv svar