Heinkel 111 - out of the box skulle det ha blivit

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
FredrikAlmlöf
Inlägg: 143
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Heinkel 111 - out of the box skulle det ha blivit

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Jag upprepar några kommentarer som många andra redan fällt...
:arrow: Fantastiskt forum! Bra jobbat alla som jobbat med det och bra idéer till vidare utveckling av det har jag sett att det finns.
:arrow: Det här är mitt första inlägg så se det som ett test av systemet. (Fast det är ganska likt ett annat snyggt och trevligt forum som jag besöker - http://www.ipmsuppsala.forum24.se/)

Nå, till bygget! Tanken var att det skulle köpas, byggas och hängas i taket i arbetsrummet. Alltså var alla försök till detaljering bortkastade och totalt onödiga - meeen så råkade jag titta på någon bild och läsa någon byggblogg och så skulle jag bara fixa det värsta... Ni är säkert många som känner igen det här.

Vi har ju redan sett bilder på åtminstone ett bygge (eller var det fler), så vi har sett att den är stor. Ungefär så här stor jämfört med Eduards Me109 i 1/32.
Bild

Så här ett halvår senare i processen ser det ut som följer. Tydligen ska den struktur som Revell försett insidan med vara helt fel. Så även om jag hade fixat till utstötningsmärkena så var det bara att slipa vidare. Dessutom är det ju tydligt att det riktiga flygplanet inte har stora hål vid vingarna, så det måste också fixas. Efter det jobbet såg det ut så här...
Bild

Sedan skulle det fixas med det bakre skottet som sitter alldeles fel på ritningen och modellen. Där byggdes det ett halvt nytt.
Bild

Och det som är på gång nu är nybyggnation av golven, för återigen hade Revell gjort det lite enkelt för sig. Ja, ni ser ju också ribborna som har satts dit förstås... Härnäst radioutrustning och liknande.

Ha det bra!
/Fredrik - som njuter av forumet och dess nya utseende och funktioner
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Heinkel 111 - out of the box skulle det ha blivit

Inlägg av magnusf »

Imponerande ork och snyggt gjort! Själv har jag faktiskt slutat med det mesta i den vägen, syns det inte (tydligt :-) ) så bryr jag mig inte. Därmed inte sagt att jag inte är impad av andras insatser!

Hälsningar

Magnus
FredrikAlmlöf
Inlägg: 143
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: Heinkel 111 - out of the box skulle det ha blivit

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Tack Magnus!

Jag vet att det är mycket av det här som inte kommer att synas. Fast det är lite kul att hålla på ändå. Jag har dock anpassat mig lite till bristen på insyn och fuskar lite mer nu än jag gjorde i början. Det är väl en fråga om att få problemen att jobba för en och inte mot en?!

/Fredrik
Skriv svar