Den röda Millie P har länge funnits på önskelistan och till slut fick jag tag i modellen.
Det är ju känt att Revell klantat till det med referenserna när dom tog fram denna modell.
Så därför fick jag fixa till det. Dom blå linjerna, hästarna och texten bytte jag ut mot grönt enligt boxarten för som alla vet är boxart all referens som behövs i modellbygge.
Men jag kan ju inte bygga efter instruktioner så jag fuskade här också. Undersidan var dåligt dokumenterat hos Revell men jag hittade en färgprofil som visade undersidan. Den visade också att stabbe skulle vara röd på ovansidan och eftersom Revell missat det gröna antog jag att dom missat det också.
Modellen hade fin inredning och öppningsbar huv, roterande propeller och infällbart stjärthjul.
Men varför infällbart stjärthjul när inte huvudstället går att fällas in? Propellern var för sladdrig och limmades fast.
Apropå sladdrig. Huven var kanske i sladdrigaste laget också. Nu är alla rörliga delar fastlimmade.
Boxarten var så snygg så nu hänger den inramad ovanför byggbordet.
Bygget inspirerade mig att ta upp den sovande äggmussen.
Jag bestämde mig för att den skulle få en Stockholmsanknytning och använde gamla Heller dekaler till F8-grön A.
Men det känns som Vallejos metallfärger åldras i flaskan. Den är svår att få till efter något år.
Kom sen på att jag hade en Mustang från Italeri som legat påbörjat i kanske 20 år och plockade fram den också.
Av någon anledning hade jag köpt en motorsats från Verlinden och eftersom sågen redan varit framme måste jag fortsätta med den.