Byggmöte i Malmö

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Mats Edholm
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:34

Byggmöte i Malmö

Inlägg av Mats Edholm »

Hej Alla.

Så var ordningen återställd.
Jag är återigen nyckelpiga, Tor och Krister är befriade.

Torsdag 22 mars klockan 19:00 öppnar vi dörren till ytterligare ett byggmöte.

Adressen är den vanliga, Jägersrovägen 18. Ingång på gaveln mot Poppelgatan.

Vi ses på torsdag.
Mats
SebastianP
Inlägg: 31
Blev medlem: 13 mar 2018, 21:55
Namn: Sebastian Palm

Re: Byggmöte i Malmö

Inlägg av SebastianP »

Hej!

Hoppas ni har tid/plats till en nykomling, har vetat var lokalen ligger i evigheter och har säkert träffat de flesta av er i förbigående på Modellcraft eller C4 men har inte riktigt vågat dyka upp oannonserad för att visa upp hur kass jag är på att måla...

Vad tar man med sig? Modell, verktyg, färger och lim, kanske färgsprutan och mini-kompressorn? Är fullständig nybörjare med airbrush (att jag äntligen har en är en av anledningarna till att jag kan tänka mig att våga mig dit...) och tar gärna lektioner :)

Vad bygger alla? Jag bygger mest modernt jetflyg i 1/72, med en och annan avstickare. Har ett par Su-27:or jag precis börjat på, och en presentsats (Revells "Luftwaffe 60th Anniversary" med en Typhoon i specialschema och en Tornado IDS, en Phantom, och en Starfighter i standardkamouflage) som jag kan tänka ta med.

Har också förhoppningsvis fortfarande en komplett 1/32 EC-135 svensk polishelikopter som jag kan tänka mig att byta bort eller sälja om nån tycker jag ska ta den med mig? (Edit: Jodå, den var fortfarande komplett förutom att instruktionshäftet inte ligger i lådan, och om jag inte hittar det finns det till nerladdning...)
Mats Edholm
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:34

Re: Byggmöte i Malmö

Inlägg av Mats Edholm »

Hej Sebastian.
Välkommen till byggmöte.
Ta med något som passar för ett par timmars arbete, behöver inte vara så mycket.
En del av tiden går alltid åt till att se vad andra gör och prata lite. Har svårt att tänka mig att du behöver en AB.
En av de viktigaste funktionerna med träffarna är att umgås och prata med andra med samma intresse.
Ställ så många frågor du vill, är det någon som vet så får du svar.
Välkommen på torsdag.
Mats
Fredrik199
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 dec 2019, 21:25
Namn: fredrik berns wennberg

Re: Byggmöte i Malmö

Inlägg av Fredrik199 »

Hej Sebastian.
Har du polishelikoptern kvar som det handlar om i denna tråd?
Är en samlare från stockholm som söker efter en helikopter inför en utställning jag ska ha
Hör av dig.
med vänlig hälsning/Fredrik
Skriv svar