En fråga om Airfix elmotor

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

En fråga om Airfix elmotor

Inlägg av Fenix »

Jag köpte Airfix Sea King HAR 3 (tror jag det var) i 1/72 i ritningen finns en alternativ ritning som berättar hur man installerar en elmotor från Airfix för att "driva" Huvudrotorn är det värt och skaffa den och finns det någon svensk återförsäljare för Airfix elmotor?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: En fråga om Airfix elmotor

Inlägg av Andre B. »

Oj!
Det där var kul. Är det den senaste Sea King'en från Airfix? Byggde den gamla för årtionden sedan men har inget minne av någon elmotor där...

Antar att det finns fler modeller man kan motorisera med den elmotorn och lämpligt batteri?

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: En fråga om Airfix elmotor

Inlägg av Snussugen »

Jag har en elmotor från Airfix om du vill ha. Produktnummer AF1004. Det står dock att det är till för Airfix flygplan i 1/24, men tycker den är pytteliten och skulle nog säkert passa i din 1/72:a.

Bild

Bild
Live & let dry.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: En fråga om Airfix elmotor

Inlägg av Fenix »

Snussugen skrev:Jag har en elmotor från Airfix om du vill ha. Produktnummer AF1004. Det står dock att det är till för Airfix flygplan i 1/24, men tycker den är pytteliten och skulle nog säkert passa i din 1/72:a.

Bild

Bild
Vad vill du ha för den? Det är exakt det artikelnumret ritningen hänvisar till.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: En fråga om Airfix elmotor

Inlägg av Snussugen »

Ska inte ha något för den, den ligger bara och skräpar. Bättre att den kommer till användning. Skicka din adress i ett PM så skickar jag så fort som möjligt.
Live & let dry.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: En fråga om Airfix elmotor

Inlägg av Fenix »

Andre B. skrev:Oj!
Det där var kul. Är det den senaste Sea King'en från Airfix? Byggde den gamla för årtionden sedan men har inget minne av någon elmotor där...

Antar att det finns fler modeller man kan motorisera med den elmotorn och lämpligt batteri?

Mvh. André
Andre B det är en ny Sea King vet dock inte hur ny men den är inte i närheten av skräpet jag byggde för några år sen denna ser fin ut.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Skriv svar