Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av nasos79 »

Tjena!
Det här är mitt första inlägg och jag tyckte att det var en bra idé att börja med en hälsning till er alla.
Jag heter Nasos och kommer från Grekland (om det är av någon betydelse :mrgreen: ). Jag brukade bygga när jag var i Grekland men hade tagit en paus mellan 2011 och 2017 (med undantag för en Mercedes L4500A som jag byggde sommaren 2014). Fr.o.m. januari 2017 har jag min utrustning här i lilla Vadstena och har börjat komma igång igen. Lite långsamt nu i början och lite rostigt och klumpigt förstås men med bra humör i alla fall! Lika klumpig är jag på svenska och det är därför jag ber er om att ha lite tålamod när ni läser mina inlägg. Eller så kan ni lika väl titta på bilderna bara. :lol:

Här kommer det:
Jag hade köpt det här i Grekland och i och med att det var den första modellen som jag byggde i Sverige så ville jag att det skulle vara svenskt. Självklart. :mrgreen:
Bild Bild Bild Bild

Tack och vi hörs!
Gabriel
Inlägg: 642
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av Gabriel »

Välkommen!

Du har fått till ett väldigt fint bygge! Det är svårt att tro att det är din första modell på flera år, att du känner dig rostig tycker jag inte man kan se på bilderna. Men man är ju oftast mer kritisk mot sina egna byggen än vad andra är.

/Gabriel
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av MartinN »

Fint flygplan, fin modell!

/M
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av nasos79 »

Tack Gabriel och Martin!
Som ni säkert redan vet, så är det lätt att gömma mindre eller större problem om man fotograferar från lite längre avstånd. ;) Om jag hade visat detaljer hade ni förstått vad jag menar. :D
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Re: Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av jonaszett »

En grej du kanske ska fixa till..
Bakre huven skjuts framåt inte bakåt...
Bild

Hur har du fått till "day glow" färgen så bra?
Z
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av nasos79 »

Ooops, det gjorde jag fel! Jag ska fixa det! :) Tack!
Day-glow strecken var dekaler. Men jag var inte så förtjust med dem. I vanliga fall undviker jag att använda dekaler för så stora ytor utan jag tycker om att måla istället. Om jag ville bygga en bättre modell så hade jag använt Hu:209 eller GS H98 (avsedd för en Repsol Honda RC212V). Men som sagt, den här var min första modell efter mitt uppehåll och jag ville bara "komma igång" igen.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av Björn Fransson »

Fantastiskt fina byggen, både detta och de andra du visat upp här. Välkommen hit - och välkommen till något av alla de utställningar som arrangeras under året. Om du bor i Vadstena är det ju inte långt till Borensberg där Grevens Glue Galore arrangeras 1 juli. Läs mer här: http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=2&t=9104
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av magnusf »

Om jag flyttar till Grekland så lovar jag att bygga en Starfighter :) !

Som skåning är jag speciellt glad över att det blev en maskin från F10 i Ängelholm.

Hälsningar

Magnus
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Italeri Harvard MkII. a 1/48 Svenska flygvapnet

Inlägg av nasos79 »

Haha! Om det spelar någon roll Magnus, så säger jag att jag bodde i Lund innan jag flyttade hit. Skåne finns alltid i mitt hjärta. :)
Vi har haft många jätte snygga flygplan i Grekland. Men Starfighter är tyvärr inte ett av dem, enligt mig. :)

Hej Björn, det låter jätte intressant! Jag hade tänkt att åka till Linköping för bygghelgen men kanske kan jag lika väl åka till Borensberg? Det vore trevligt att träffa några av er.

Har ni besökt leksaksmuseet här i Vadstena förresten?
Skriv svar