Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av nasos79 »

Hallå igen.
Andra inlägg och andra försök efter uppehållet.
Den här modellen är Academy:s 12224 1/48 MiG-21MF 'Polish AF' kit. Jag ogillade dekalerna starkt och bestämt och hade nästan bestämt mig att inte alls bygga den. Men jag hittade Eduard:s fantastiska 8231 och köpte den. Idéen var att bara bygga Eduard:s modell. Sen märkte jag att jag kunde kombinera Academy:s dekaler med dem som inte används för det egyptiska planet från Eduard (som jag egentligen vill bygga).
Resultatet är ett slovakiskt Mig-21 MF.

Voila:

Bild Bild Bild Bild
Gabriel
Inlägg: 642
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av Gabriel »

Ett väldigt fint bygge även detta! Kamouflagemålningen ser mycket bra ut, snyggt jobbat!

/Gabriel
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av MartinN »

Mycket fint!
/M
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av nasos79 »

Tackar er båda, igen.
Jag använde häftmassa för att måla kamouflaget. Tyvärr hade jag ganska mycket overspray ändå, kanske på grund av de konstiga kurvorna som den här mogna frun har. Men jag var lite lat och lät dem vara. Man behöver inte visa extremt detaljerade bilder på sitt andra inlägg i ett forum med många duktiga modellbyggare. ;) Jag lovar att jag ska visa flera detaljer på mina kommande byggen.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av Björn Fransson »

Ser finfint ut! Är själv riktigt sugen på att bygga den här sköna slovaken. Du har verkligen fått till målningen riktigt bra!

Academys modell är trevlig även om det finns en del småfel i formerna (ryggåsen är lite av ett mellanting mellan en MF och en bis). Men det är inget som andra än vi MiG-21-nördar tänker på. :)
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av nasos79 »

Hej Björn.
Jag måste erkänna att modellen ser jätte intressant ut, färg-mässigt åtminstone. Bland de brun-gröna flygplanen ser det som något helt nytt. :) Jag ser fram emot att se hur Academys modell ser ut i jämförelse med Eduards. Jag ska bygga Eduards version någon gång under sommaren och göra ett särskilt inlägg för detta. :D
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av Björn Fransson »

Det ser jag fram emot. Jag har byggt båda och även om Academys är bra, är Eduards något alldeles extra!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av magnusf »

Grymt snygg! Jag gillar dessutom förebilden mycket, jag gjorde den i skala 1/144 för några år sedan från en Eduard-modell. Du har ett kul bygge framför dig med Eduards stora Mig!

Hälsningar

Magnus
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Mig-21 MF, Academy 1/48 (dekaler från Eduard)

Inlägg av nasos79 »

Tack Magnus! Jag har "besiktat" Eduards modell jätte noggrant, hehe. Jag hade även bestämt mig för att spara academys pitot tube som kommer i "brass" (jag vet att "brass" betyder något helt annat på svenska och ber om ursäkt, men kunde inte hitta rätta ordet på svenska) och använda den med Eduards kit. Det kommer att bli ett jätte spännande bygge.

Björn, jag behöver inte ens säga att jag kommer att uppskatta dina kommentarer när jag börjar bygga Eduards kit. :D Jag ska skapa ett inlägg jätte tidigt i processen iom att jag vill göra den till en jätte snygg modell. Denna gång kommer jag att verkligen bry mig om den! :)
Skriv svar