Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Tobbe »

IPMS Östergötland bjuder in till ännu en helg på Flygvapenmuseum för att umgås och bygga modeller. Upplägget kommer att bli ungefär som förra året, planeringen är i full gång. Vi återkommer allteftersom vi vet fler detaljer.

Titta gärna in på http://www.ipmsostergotland.se, all information kommer att finnas där.

Varmt välkomna till Linköping i September
Tobbe
Johan C
Inlägg: 116
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:22
Namn: Johan Carlbom
Ort: Landvetter

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Johan C »

Attans, det är planerat att jag är på jobb utomlands då så jag missar antagligen bygghelgen. Det är tråkigt, det var väldigt trevlig förra året! Hade gärna kommit upp igen.

/Johan C
Johan Carlbom
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Tobbe »

Nu kan man anmäla sej till Modellbyggardagarna på Flygvapenmuseum som anordnas av IPMS Östergötland.

24-25/9 är vi tillsammans och bygger, umgås och lär av varandra.

Varmt välkomna!

www.ipmsostergotland.se
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Tobbe »

Påminner om att man kan anmäla sej till Modellbyggardagarna på Flygvapenmuseum.

www.ipmsostergotland.se

/Tobbe
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Tobbe »

Glöm inte att anmäla er till bygghelgen på Flygvapenmuseet 24-25/9.

Vi hoppas kunna lova en ganska trång men oerhört intressant specialvisning för er som anmäler er. Men mest för att träffas och bygga modeller tillsammans.

Med vänlig hälsning,
Tobias

www.ipmsostergotland.se
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Tobbe »

Nu är det bara en månad kvar till Bygghelgen på Flygvapenmuseet i Linköping. Nu kan vi avslöja att årets specialvisning är TP85 Caravelle, man kommer att få gå in och titta på inredningen för signalspaning som finns bevarad ombord. Troligtvis kommer det bara att finnas ett begränsat antal platser för visningarna så först till kvarn vid anmälningarna gäller. Dessutom kommer det vara städbelysning i hela museet innan ordinarie öppettider både lördag och söndag.

Med vänlig hälsning,
Tobias

www.ipmsostergotland.se
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Erik_G »

Äh, den har jag ju redan varit inne i. När den var i tjänst.. :-)
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av AndersR »

Erik_G skrev:Äh, den har jag ju redan varit inne i. När den var i tjänst.. :-)
Erik,

Du om någon vet väl vad som gäller på internet?
Bilder eller det har inte hänt . . .

Väntar med spänning :twisted:
/Anders
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Erik_G »

AndersR skrev:
Erik_G skrev:Äh, den har jag ju redan varit inne i. När den var i tjänst.. :-)
Du om någon vet väl vad som gäller på internet?
Bilder eller det har inte hänt . . .
Detta var ju före internets och kanske även före kamerans tidevarv. Dessutom hade jag nog fortfarande suttit på fästning om jag hade halat fram en glasplåt och en bälgkamera och börjat plåta där. Plattan utanför caravellhangaren (den gröna med stora vita dörrar med rost på framför vilken man kunde återfinna en hkp 9 och hkp 10 under helgens flygdagar) hade gula linjer som man ej fick överträda utan tillstånd.
Jan Gaude
Inlägg: 551
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Jan Gaude »

Ni som ännu inte hunnit ordna boende inför bygghelgen på Flygvapenmuseum, så kan jag rekommendera Glyttinge Camping. Billiga stugor och ett stenkast från Flygvapenmuseum.
Själv har jag bokat en 4-bädds stuga på 14 kvadratmeter i 2 nätter, från fredag till söndag.
Som ni ser på bilderna går det att också ha byggmöte i dom, om än med något begränsat antal deltagare... ;)
Under förra årets bygghelg, så var vi väl ca 12-13 personer i stugan senare på lördagskvällen/natten. Den kvällen blev det inget byggt, fast väldigt trevligt i alla fall... :D
Bild
Bild
Bilderna tagna vid ett tidigare tillfälle då vi var på flyguppvisning vid Malmen 2012.
Skriv svar