85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av molgam »

Hej,

lite oklart om Svärdet är riktigt klart. Jag skall låta den mogna någon vecka så kommer jag nog på vad som saknas. En dykare tillkommer men den ligger någonstans i den Europeiska posthanteringen.

Under tiden vill jag bjuda in er alla till premiären av dykfilmen "Svärdet the movie v2. Ni som var med på månadsmötet fick ju en försmak men här kommer den redigerade varianten. Filmen är ca 5 min lång. Tack till och byggbilder på slutet.

4 bilder ur filmen
Bild

På med simfenor, tuber och ansiktsmask!

http://youtu.be/kQJuTe2WCtw

Jag skall försöka ordna så att ni som kommer på 08-Open får göra en egen dykning m h a min modiferade webbkamera för modellvraksbruk.

Kommentarer?

Jonas
Viktor
Inlägg: 102
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:08

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av Viktor »

Coolt!

Kul ide med filmen, och modellen är imponerande!
Limma lugnt!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av Henrik R »

Kusligt likt. Hur får du den där gröna undervattenkänslan?
Shit vad grymt!
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av Andreas Grewin »

Helt galet häftigt! Otroligt kreativt!! :ugeek: :ugeek: :ugeek:
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av Stellan »

Jajjamensan, då väntar vi på Bismark the movie med spänning. Mycket bra film, dykkänslan var slående men jag saknade det där lilla extra. Runt 3.25 så ser det väldigt slammigt ut på botten och kontrasterna suddas ut. Jag tror att det är den känslan du ska ha mer i filmen. Det var lite hård kontrast och de enskilda borden syntes för väl. Går det att softa till det hela aningens lite, lite mjölkigare?

Hemma i helgen? Kanske svänger förbi.
Stellan Schroeder Englund
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av molgam »

Viktor skrev:Coolt!

Kul ide med filmen, och modellen är imponerande!
Tack, kul att du gillar den. /Jonas
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av molgam »

Henrik R skrev:Kusligt likt. Hur får du den där gröna undervattenkänslan?
Shit vad grymt!
Hej,

tack för entusiasmen. Den gröna färgen kommer av två saker. RGB justering av signalen. Blå och Röd signal från webbkameran är minimerade. Sedan har jag tejpat genomskinlig plasticardfilm sprayad med Tamiya Clear Green framför själva linsen på webbkameran. Sammantaget blir bilden lite kladdig och grön.

Jonas
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av molgam »

Stellan skrev:Jajjamensan, då väntar vi på Bismark the movie med spänning. Mycket bra film, dykkänslan var slående men jag saknade det där lilla extra. Runt 3.25 så ser det väldigt slammigt ut på botten och kontrasterna suddas ut. Jag tror att det är den känslan du ska ha mer i filmen. Det var lite hård kontrast och de enskilda borden syntes för väl. Går det att softa till det hela aningens lite, lite mjölkigare?

Hemma i helgen? Kanske svänger förbi.
Hej Stellan,

det lilla extra är när man själv rör kameran. Då blir det ännu bättre dykkänsla.
Det som saknas är vattenpartiklar som står stilla i förhållande till vraket när kameran panorerar. Jag har för billig utrustning för att kunna lägga på realtidsfilter på videosignalen.

Vi är hemma större delen av helgen. Ta med simfenor isåfall! :-)

Jonas
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av Stellan »

Plums!
Stellan Schroeder Englund
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: 85 Regalskeppet Svärdet - Del 8 [Premiärdykning)

Inlägg av molgam »

Stellan har dykt på Svärdet. Tyvärr missade jag ett "Kodak Moment" då han iförd cyklop och simfötter tog plats i min bygghörnamed en webbkamera i höger hand.

Tack för din feedback Stellan. Alltid lika rakt på sak! :-)

Jonas
Skriv svar