IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Stellan »

Janne Nilsson skrev:Är det tänkt att vi skall ha någon gemensam lunch på Lördagen och Söndagen? Eller/och gemensam middag på Lördagen.

Vad finns för utbud i närheten av museet?

Janne Nilsson
Kort och koncist så finns det mig veterligen inget mathak i närheten av museet då det ligger ute bland åkrar, stubbar och täppor, en bit ut från Strängnäs. Det som är möjligt är att ta med matlåda att avätas i anslutning till bygg- och demoplatsen på ovanvåningen. Det finns också ett begränsat utbud nere i fiket. Att få till en mer organiserad lunch för alla dryga trettiotalet som är anmälda får gärna någon annan rodda med om denne har lust, likaså gäller för kvällsskaffning på fredag- och lördagkvällarna. Alla frivilliga räcker upp en hand! Kanske det går att få någon pizzabutik att köra ut en container 16"-are till oss?
Stellan Schroeder Englund
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av kai »

Ja, men det är ju faktiskt inte mer än tio minuter in till Strängnäs med bussen, så alldeles borta i olandet är det ju inte.
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av stefan karlsson »

I Arsenalens café finns förutom kaffe och bullar även rejäla mackor att köpa + dricka och glass naturligtvis.

Butikschefen har bestämt att det blir specialpris på modeller under helgen - troligen 15% rabatt på sortimentet, Strf 90, Strv 103, Strv 122 mfl.
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av stefan karlsson »

För er som kommer under modellhelgen och deltar på den guidade specialvisningen efter stängningsdags skulle jag vilja få lite önskemål om vilka vagnar/bilar som ni önskar titta närmare på - detta för att kunna förbereda lite.
Alla önskemål kommer nog inte att kunna tillfredställas, men vi skall göra vårt bästa.

Stefan Karlsson
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Joakim Hultman »

Renault NC-27 för min del. :)
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av MiniStuff »

deras Hetzer pliiis :D G13 funkar också men allra helst Hetzern. Sen har jag för mig att det står en Marder där av något slag?!? Skulle också vara väldans skojs att titta närmare på
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Erik_G »

Jag skulle vilja leka lite i Ikv91-dioramat, krama snöbollar och sånt.. går det att ordna?

/E
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Janne Nilsson »

Kanske blir det som i "Natt på museet"? ;)

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Emil_Juhl »

För min del så skulle jag främst vilja se närmre på några av våra svenska stridsvagnar från beredskapstiden.
Mvh
Emil Juhl
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Andreas Grewin »

Jag ser gärna på så många Sherman-vagnar som möjligt. Har hört att det skall finnas några gömda i skrymslena :)

Apropå fredagen. Finns det någon tid satt till de som kommer redan då till vandrarhemmet? Vilka bor med vilka osv osv...
Skriv svar