Hej,
Precis som Anders skriver så finns det mer text där under registreringen, men visst kan man hoppa över den eller välja den senare märkningen då småtexterna var översatta till Svenska (även utelämnad registrering på vingarnas ovansidor?)
Jag funderade ett tag på om det skulle kunna stå information om max vinkel man får bogsera, eller någon påminnelse som frikoppling av noshjulet vid bogsering. Här är ett exempel.

Källa:
http://www.primeportal.net/hangar/mark_ ... eteor_f.8/
Liknande info finns på både Lansen, Draken och Viggen.
Arrangemanget med wiren fram till pilmålet tror jag skiljde sig åt mellan de svenska Meteorerna. Nu är jag lite osäker på hur det såg ut på DCC men CAS och CAT hade en stor fena på höger ("babord"!?) sida under cockpit där linan löpte ut. På DCC fanns en trissa mitt under buktanken (kanske är det där med trissan som skiljer). EDIT: Jag ser nu att man skymar en trissa på en utav bilder invid tankens skarv mot kroppen på CAS va?
Jag har crawlat under både CAS och DCC.
SE-CAS
Fler bilder på (dessvärre var cockpiten låst):
http://s236.photobucket.com/user/bergwa ... t=3&page=1
På SE-DCC har man ju dessvärre slitit bort allt som påminde om Flygtjänst. Ändå några bilder på hur jag tror lämningarna ser ut:
Det börjar bli några år sedan så jag mins faktiskt inte vart det här är på flygkroppen:
Här är plåtarna som stöttorna satt på (som håller pilmålet).
Det finns fler bilder på
http://s236.photobucket.com/user/bergwa ... t=3&page=3
Kuriosa, här ser man den blå lämningen efter "Reaper" (G-ANSO) samt de två gula varianterna i SF där den senare blekgula hade svenska texter om jag inte misstar mig helt. Kanske är den mörkare gula "Chrome yellow"..?
Jag vill minnas att jag läst att målspelet satt under opertören bak men jag ska nog inte säga det säkert. Det ska även funnits en linkaparpedal där bak någonstans tror jag.