IPMS Skaraborgs "Moholmsträffen"

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

IPMS Skaraborgs "Moholmsträffen"

Inlägg av marcusjohnson717 »

Nu är det tid för att anmäla sig för den 9:e träffen som kommer att gå av stapeln den 26-28 februari i Mo församlingshem i Moholm (Töreboda kommun)

Tanken är att vi kör likt de tidigare träffarna.

Vi har ca 10-12 platser, så det gäller att skynda om man vill vara med!

Under lördagen så åker vi till Modellhuset Liden i Mariestad som har sin utställning. Enligt ryktet så kommer IPMS Sveriges årsmöte gå av stapeln i Mariestad i samband med Modellhusets utställning.

Kostnad: Föregående år har det kostat 450 kr. Då ingår helpension! Återkommer om pris, beroende på hur många som intresseanmäler sig.

Vi ni bara vill titta förbi så går det också bra, dock vill jag gärna veta det innan.

Intresseanmälan görs till min epost: marcusjohnson78(a)gmail.com eller via sms/samtal till 0733-866900

Varmt välkomna!

Marcus Johnson, IPMS Skaraborg
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS Skaraborgs "Moholmsträffen"

Inlägg av Stellan »

Låter som en trevlig och intressant sätt att träffas kring modellhobbyn. Lär inte dyka upp men önskar er lycka till med träffen.
Stellan Schroeder Englund
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: IPMS Skaraborgs "Moholmsträffen"

Inlägg av marcusjohnson717 »

Hej!
Till alla er som anmält sig till IPMS Skaraborgs byggträff i Moholm den 26-27 Februari, vi har fått problem med lokaler. Den lokal vi hyrt tidigare år har vi i dagsläget ingen möjlighet att hyra då de har stängt den för extern uthyrning och endast skall användas till egen verksamhet. Tittar man på andra lokaler i församlingshem och bygdegårdar så finns det inga i våran prisklass. Förr låg hyran på ca 800 kr/helg, de alternativ jag hittat nu så ligger det på ca 1000 kr/dygn. Många församlingshem och bygdegårdar är dessutom vinterstängda.
Ska vi få någon som helst ekonomi i detta så behöver vi vara ca 10 personer fler. Det är sju personer som anmält intresse för hela helgen och två som kommer lördag eftermiddag och som inte sover i lokalen. Med en hyra på 3000 kr så blir kostnaden på nio (nu räknat att alla betalar lika mycket trots att man inte är med lika länge) 330 kr/skalle. Sen har vi ju erbjudit helpension med två middagar och två frukostar!
Så hur gör vi? Ragga mer folk? Hitta ett annat koncept? Hör gärna av er!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS Skaraborgs "Moholmsträffen"

Inlägg av Stellan »

Finns det några lokaler som eventuell lokal Hyresgästförening förfogar över?
Stellan Schroeder Englund
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: IPMS Skaraborgs "Moholmsträffen"

Inlägg av marcusjohnson717 »

Tyvärr vet jag inget om det, men tror inte det finns. Både jag och Stefan Wadman bor i småsamhällen i villa. Där jag bor finns ingen allmännytta och de få hyreshus som finns så är i stort allt uthyrt till Migrationsverket.
Men om någon annan i närheten har tips så bomba mig med de!!!
Skriv svar