Rapport från Mosom. Del 1.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av SvenYoung »

Tack alla för mycket vänliga ord och gratulationer..

Uffe nämnde om att vi kunde komplettera med bilder på de andra modeller som tog pris. Tyvärr har jag inga egna bilder från tävlingen, men kan i allafall lägga in denna länk från gamla forumet för att visa vilken av S-Å Grufstedts modeller tog guldet:

http://www.ipmsstockholm.net/forum/work ... l&expand=1

Jag har tyvärr ingen bild på Erik's fina St Chamond, någon annan som har?

Likaså när det gäller Nanonds modeller tyvärr.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av Stellan »

Låter som en kul grej det där, får fundera på nästa års aktiviteter om Ungern är en sak att sätta upp på listan. Grattis till plaketterna!
Stellan Schroeder Englund
Cpt_Farrel
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 jan 2012, 01:08

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av Cpt_Farrel »

Såg bilder från tävlingen på Hyperscale och kvalitén såg verkligen fantastisk ut. Gott betyg till de som tog priser med andra ord. Bra jobbat! :)

Intressant med kriterierna, jag hade kunnat förbättra en hel del om jag byggde med alla dem i åtanke... Ska göra ett försök vid nästa projekt!

/Anders
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av Öken-Erik »

Hej Mirko!

Jag kan glädja dej med att alla svenskarna, utan undantag uppförde sej exemplariskt i Ungern!

Öken-Erik (Som nu editerat texten med sina tio tummar...) :-)
Senast redigerad av Öken-Erik den 18 apr 2012, 22:43, redigerad totalt 1 gånger.
mirkobayerl
Inlägg: 46
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:05

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av mirkobayerl »

Tack Erik...det låter tryggt :) :)Ja du förstår nog vad jag menar...ibland är det brukligt att berätta "hur mycket man super" , "vem som var mest bakfull" osv ...istället för att fokusera på evenemanget!!! Har sett det "alive" så att säga ;)
Jag vet mycket väl att ni uppförde er exemplariskt och värdigt och grattis igen :) :)

Mirko,
Senast redigerad av mirkobayerl den 18 apr 2012, 22:47, redigerad totalt 1 gånger.
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av Mats Averkvist »

Trevligt att träffas grabbar och grattis till priserna!
Vi ses säkert där nästa år om inte förr...

Mats Averkvist
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av Andreas Grewin »

Tack för ett bra reportage Uffe!

Tog ett tag för att smälta allt men nu när man ser tillbaka på senaste året så känns det helt otroligt. Det var ganska exakt ett år sedan som jag dök upp på ett byggmöte här i Stockholm och vilken resa det har varit. Har träffat massor av intressanta och trevliga människor som jag numera kan kalla för vänner. Vilken otroligt trevlig hobby det här är och ser verkligen fram emot fler möten med er alla samt nya modellbyggare.

Tackar för vänliga kommentarer och Grattis igen ni andra!
Lau
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jan 2012, 10:30

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av Lau »

Først og fremmest et stort tillykke til jer alle der vandt præmier.
Så tak for hyggeligt samvær og tak til Ulf for rapporten
Der var et stort fremmøde fra de nordiske lande,men som det mindste land kunne vi kun mønstre fire fra Danmark
Jeg håber at jeg til næste gang kan overbevise de sløve daner om at Moson er et Must
CU all @ C4
Lau
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av Öken-Erik »

Jag tror vi var 14 svenskar, 4 danskar samt ca 10 finnar o 10 norrmän i den skandinaviska kontingenten.
Så i runda slängar 40 skandinaver, om jag inte tar fel alltså...

Öken-Erik

CU@C4
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Rapport från Mosom. Del 1.

Inlägg av Sten Ekedahl »

Öken-Erik skrev:Jag tror vi var 14 svenskar, 4 danskar samt ca 10 finnar o 10 norrmän i den skandinaviska kontingenten.
Så i runda slängar 40 skandinaver, om jag inte tar fel alltså...

Öken-Erik

CU@C4
Vikingarna gör åter framgångsrika härnadståg söderut. Röde Orm från sin utsiktspost i Valhall glädjes över detta! ;)
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar