Äntligen nåt färdigt. En Hurricane

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Äntligen nåt färdigt. En Hurricane

Inlägg av Björn B »

Bild
Jag har inte fått något klart sedan februari så jag bestämde mig för att göra ett snabbygge så i måndags kväll var jag ute och köpte Revells Hurricane IIB i 1/72.

Bild
Jag hade dekaler till en race-kärra och en enkel färgsättning tilltalade mig just nu. Tyvärr var originalet en IIC så jag spacklade igen ammo-luckorna på vingarna och fyllde dom andra hålen för beväpning.

Bild
Men hade jag tittat på bilden av originalplanet och jämfört med dekalerna hade jag nog struntat i spacklandet. Det första jag såg var att linjerna lutar åt fel håll i nosen. Den lägsta ska vara i botten.
Sedan såg jag att texten "Last of the many" som fanns under huven saknas på arket.Dessutom ser det ut som att text och siffror var vita vid det här tillfället. Vid dom andra två racetillfällena hade man nummer (41 och 99) på båda vingarna och registrerings beteckning även på vingen så kanske borde det vara så även här. Nåja jag har äntligen lyckats bygga något.
Senast redigerad av Björn B den 03 dec 2023, 04:42, redigerad totalt 1 gånger.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Äntligen nåt färdigt. En Hurricane

Inlägg av easy_company »

Skoj att se en civil Hurricane kärra! Alltid trevligt när man får en modell färdig.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
felle-j
Inlägg: 223
Blev medlem: 26 jul 2014, 20:07
Namn: Felix
Ort: Uppsala

Re: Äntligen nåt färdigt. En Hurricane

Inlägg av felle-j »

Tycker den ser riktigt snygg ut! Det är skönt med lite snabbyggen då och då för att känna att man får något färdigt.
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Äntligen nåt färdigt. En Hurricane

Inlägg av Andre B. »

Sådana byggen inspirerar och visst är det kul med snabba byggen! gillar din Hurricane starkt!
//André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar