Min Lansen är påbörjad!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
AndreasSamuelsson
Inlägg: 205
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:15
Ort: Helsingborg

Min Lansen är påbörjad!

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Jaha... Även jag har införskaffat den nya Lansenmodellen. Detta trots att jag intalade mig att jag inte skulle göra det då jag egentligen inte var så intresserad. Dessutom så tyckte jag att den var lite väl dyr för min smak. (Om jag nu vågar skriva det... ;) )

Men när jag fick chansen att få köpa den för ett betydligt rimligare pris kunde jag inte motstå frestelsen!
Även om Lansen har ett stort fel... den flög aldrig F 10-märkt... så är den ju trots allt svensk och ganska fräck!

Gissa vilken individ som jag tänker bygga? 8-)

Andreas

Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Min Lansen är påbörjad!

Inlägg av Janne.S »

Luktar testflygplan för Viggen radar? :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Min Lansen är påbörjad!

Inlägg av Björn Fransson »

Välkommen in i klubben! Ska bli spännande att följa!
Björn Eriksson
Inlägg: 603
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:29

Re: Min Lansen är påbörjad!

Inlägg av Björn Eriksson »

Ska följa ditt bygge med spänning, har nämligen själv tänkt bygga just den flygplansindividen, den har en väldigt tuff look.

Mvh
Björn Eriksson
IPMS Uppsala
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 225
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: Min Lansen är påbörjad!

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Intressant val. Hur skar du ut området för luftbromsarna, borrat först eller ristat dig igenom plasten?

/Pekka
Skriv svar