Jag vart deprimerad idag

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Jag vart deprimerad idag

Inlägg av Fenix »

Fick reda på att Sagoland ska ersätta hela humbrol sortimenten med revell så var ska jag köpa humbrol nuförtiden? Eller finns det ett sätt att göra revells färger mer samarbetsvilliga vid penselmålning?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av Plasticbattle »

Wentzells have Humbrols and they do post order.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av Snussugen »

Brukar beställa mina burkar från antingen Hobbyland eller Hobbia. Båda är snabba med att leverera och har bra kundservice.
Max på Rebell har deras RLM-sortiment också, so all is not lost!
Live & let dry.
johanzzon
Inlägg: 27
Blev medlem: 25 jul 2012, 22:25
Namn: Joakim Johansson
Ort: Linköping

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av johanzzon »

Jaha, är det inte typiskt.... Då får man väl handla det någon annanstans, finns ingen anledning att gå dit mer....
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av Johan Elvin »

Jaha, vilket skit. Vet du när det ska ske? Borde kanske åka dit å köpa på sig en massa.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av Tobbe »

Nu ska ni inte låtas er nedslås av detta, minns väl alla Linköpingsbor. Vi har ett museum i Malmslätt i lite mer historisk riktning på verksamheten. Dock slumpar det sej att just detta museum även saluför Humbrol.

Så det finns fortsatt en källa för det stora imperiets färgkälla. Nu pratar jag inte om Star Wars!!

/Tobbe
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av Fenix »

Johan Elvin skrev:Jaha, vilket skit. Vet du när det ska ske? Borde kanske åka dit å köpa på sig en massa.
Vet inte när men de har redan börjat fasa ut humbrol. 22, 33, 85 plus några fler nummer jag inte kommer ihåg är redan ersatta. Men det är fortfarande fullpris på humbrol och revell har samma pris och hon i kassan sa "Det är väl ungefär samma sak" när jag ifrågasatte varför de bytte till Revell.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn H
Inlägg: 213
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av Björn H »

Fenix skrev:Fick reda på att Sagoland ska ersätta hela humbrol sortimenten med revell så var ska jag köpa humbrol nuförtiden? Eller finns det ett sätt att göra revells färger mer samarbetsvilliga vid penselmålning?
Hobbyhörnan i Norrköping, http://www.hobbyhornan.com för fortfarande Humbrolfärger. Lekhuset som nu bytt namn till Lekia har bara Revels färger. Är Sagoland med i Lekia-kedjan?
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av MartinN »

Men är inte Revell minst lika bra som dagens Humbrol...?

/M
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Jag vart deprimerad idag

Inlägg av Fenix »

Björn H skrev:
Fenix skrev:Fick reda på att Sagoland ska ersätta hela humbrol sortimenten med revell så var ska jag köpa humbrol nuförtiden? Eller finns det ett sätt att göra revells färger mer samarbetsvilliga vid penselmålning?
Hobbyhörnan i Norrköping, http://www.hobbyhornan.com för fortfarande Humbrolfärger. Lekhuset som nu bytt namn till Lekia har bara Revels färger. Är Sagoland med i Lekia-kedjan?
Ja Sagoland har gått med i Lekia kedjan men personalen hävdar att det enda de har gemensamt med Lekia är katalogen och namnet. Vilket uppenbarligen inte verkar vara helt korrekt längre.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Skriv svar