Missouri BB-63 1/200 klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Missouri BB-63 1/200 klar!

Inlägg av Henrik R »

Vad har jag gett mig in på egentligen? :-) Ni som har sett Bismarck vet ju om hennes storlek. Jag tänkte innan: hmm. Så mycket större kan den ju inte vara!. När jag väl har den hemma här så får jag en mindre chock! Den är säkert 2 gånger så stor som Bismarck! Inte på längden utan...VOLYMEN!! Haha, titta storleken mot mitt referensobjekt, en VIIC i 1/72 på dryga metern! Nåväl jag har ju 5 månader på mig så jag är känner mig inte alls stressad nu.....NOT! Det är dags att säga hejdå till färgkontot.!

Men jag har lite nytt att komma med på detta projekt. Det kommer förmodligen hamna på min bygglogg på hemsidan denna gång, så jag antar att jag kommer uppdatera mer ingående på hemsidan men självklart kommer jag posta här också.

Bild

4 kartonger med delar. A+B+C+D och sen skrovet!
Bild

Titta hur fett bred Missouri är!! Referensbåten är ju ca 1 meter lång! Det är ingen liten pryl det här!
Bild
Senast redigerad av Henrik R den 03 apr 2014, 16:06, redigerad totalt 2 gång.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Ulf Lundberg »

Henrik.
Du har mitt andliga stöd, förmedlat via cyberrymden.
Kämpa!
Uffe
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Axx »

om någon klarar detta på rekordtid, så är det du Henrik. o jag som tyckte min cvn 65 USS Enterprise var stor...känns som en jolle. Rockon Mr!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Stellan »

Sådär ja, nu har vi ett bygge att ha som referensram när det går trögt för egen del.Nåde dig om du jobbar för sakta. Eller för snabbt...
Stellan Schroeder Englund
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av denstore »

Det är så gött att se! Supercoolt! Och som bonus känns nu mina fartyg i 1/350 små och behändiga ut! Ska bli kul att följa. Lycka till!
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Snussugen »

Bild

:o
Live & let dry.
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Andre B. »

Kul att se storleken förhållande till ubåten. Finns det någon VIIc i 1/200 än? ;)

Man blir alltid sugen på att "klämma" lite på en sån modell när man ser den. Vet inte hur månger jag tittat på Enterprise och nästan...

Men det har altid slutat med att jag håller mig till några få skalor. Skall bli intressant att följa bygget!

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
JonasC
Inlägg: 17
Blev medlem: 31 aug 2013, 16:04
Namn: Jonas

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av JonasC »

Ser ju väldigt trevligt ut
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av SvenYoung »

Spännande Henrik!

Ser fram emot att följa!

Du köpte väl inte denna från Asien, antar jag? Då hade det varit julafton hos farbror tullen.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Henrik R »

Jag har skummat igenom beskrivningen och den skilljer sig inte så mycket mot Bismarck, så det känns igen. Så här när man har kommit över chocken så ser jag att det kommer gå vägen det här. Och snygg är den också! Den här blir nästan snyggare är Bismarck när man ser fartygets helhel. Fina proportioner!

Sven, den kom inte till mig via Asien, utan från Solna från en otroligt snäll herre vid namn Max :-)
Skriv svar