Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ja, det finns en lista på en hel del, annat har tillkommit iom sett mkt referens material, då hela projektet är uppdelat i mini projekt, samt hade redan tidigt vad jag vill, anteckningar, även skisser för att visualisera det hela, hmm lite som en film i skallen, så inget som kommit till av en slump, större delen fanns där i början av detta projekt.
Naturligtvis har det justerats lite, då ex m första resinet, som kokades, lärde mig snabbt vad inte göra, men då andra svängen så göra det mer levande, fiskar, trappa, krabbor, flaskor, så snarare tacksam när det går åt fanders då kan man lära sig nåt och såklart upgrades.
Hjulstoppers, samt torrpassar, jaförfasiken duger och funkar för mig.
Sen har de fått färg...ska komma rost på dem, samt påbörjat vädringen av träet, Indian Ink utspätt m isop, kommer sen vädra in dem mer, få den silverish finnishen på träet, jadå spikskallar ska dit senare.
Hej Mal,
Snyggt jobbat . Du öser på med mer detaljer för var dag. Har du loggat hur många timmer du lägger ner på den här modellen?
Det vill man kanske inte veta
Din nya lödstation ser lovande ut. Brukar du löda dina fotoetsdelar?
Jadu grovt räknat ca 2 timmar per dag om man snittar. projektet påbörjades 11 Maj 2025.
Så är väl uppe i ca 720 timmar, nog mer, då byggt hela helger med, sen såklart nån vecka o nån dag helt byggfri.
Det beror på,.vissa delar, om så krävs då starkare och snyggare fog.