Hej
När kommer resultaten för Open 2.0 2026 att publiceras?
Resultat Open 2026
-
Johan Elvin
- Namn: Johan Elvin
Resultat Open 2026
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Re: Resultat Open 2026
De är uppe nu.
Re: Resultat Open 2026
Först och främst vill jag berömma tävlingens organisation. Kvaliteten på de presenterade modellerna var på en mycket hög nivå. Kort sagt, kvalitet segrade över kvantitet. 
Jag har dock några kommentarer och de gäller flygplanskategorin. Det är fint att ni har separerat det svenska flygvapnet som en separat kategori (eller snarare, flera kategorier efter epoker). I själva flygplanskategorin deltog 41 modeller, om jag har räknat rätt
. Där fanns allt, skala 1/72, skala 1/48, en motoriga kolvflygplan från andra världskriget, flermotoriga flygplan, gamla och nya jetplan, en blandning av äpplen och päron. Det var samma sak förra året. Hur kan man till exempel jämföra en modell som tar upp ett halvt bord och en modell av ett jaktplan i 1/72? Detta tillvägagångssätt demotiverar många tävlande att delta nästa år.
Det vore trevligt om ni skapar flera kategorier vid nästa tävling, åtminstone när det gäller flygplan.
Jag har dock några kommentarer och de gäller flygplanskategorin. Det är fint att ni har separerat det svenska flygvapnet som en separat kategori (eller snarare, flera kategorier efter epoker). I själva flygplanskategorin deltog 41 modeller, om jag har räknat rätt
Det vore trevligt om ni skapar flera kategorier vid nästa tävling, åtminstone när det gäller flygplan.