Broplan B18B
-
Urban Gardini
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Re: Broplan B18B
DYMO tejp är perfekt för ristning då den är både styv, tjock och relativt hård.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Jag använder mig själv av dymo tejp, som som föregående skrev. funkar kalas.
Uppdatering från påskmålningen. Det är penselmålat så lite ojämnheter blir det men det är trevligt.
- Bilagor
-
- IMG_9686.jpeg (2.19 MiB) Visad 3203 gånger
-
- IMG_9687.jpeg (1.71 MiB) Visad 3203 gånger
-
- IMG_9688.jpeg (1.81 MiB) Visad 3203 gånger
-
- IMG_9685.jpeg (2.49 MiB) Visad 3203 gånger
-
JonathanRL
- Namn: Jonathan Lundkvist
- Kontakt:
Jäklar vad snyggt! Ser fram emot fortsättningen.
Det blir ju jättefint.
Jag budade hem denna byggsats från Tradera nyligen så det är intressant att följa ditt bygge. Snart dags för dekaler?
Göran
Jag budade hem denna byggsats från Tradera nyligen så det är intressant att följa ditt bygge. Snart dags för dekaler?
Göran
Paint it black ! 
Tack för kommentarerna! Är det mörkgrön, nästan ”svart grön” på insidan landningställsluckorna/ där inne? Hittar inga bilder…
Först en fråga, jag har använt vallejo avrylic gloss varnish på sprayburk men får bara såna här fula splattiga fält. Jag hade en tamiyaburk förr som inte gav något sånt här, så får väl köpa det. Men är rätt sugen på att äntligen testa airbrush efter att ha penselmålat hela livet. När man lägger så oerhört mycket kraft på själva bygget…
Skulle ni försöka slipa ner det? Jag har novus plastpolish som kanske kan funka. Och så en tamiyaburk som finish.
Det ser fruktansvärt tjockt och glansigt ut i mina iPhonefoton, inte fullt lika fruktansvärt i verkligheten.
Skulle ni försöka slipa ner det? Jag har novus plastpolish som kanske kan funka. Och så en tamiyaburk som finish.
Det ser fruktansvärt tjockt och glansigt ut i mina iPhonefoton, inte fullt lika fruktansvärt i verkligheten.
Sen bilder från bygget. Det blir nog en gul Erik.
Något av det viktigaste för mig är att den ”känns” rätt, att den står tungt och att allt har rätt vinkel, vingar, ställ, hjul. Det tycker jag har blivit helt rätt, ser man den i en ”från marken-vinkel” känns det på riktigt.
Något av det viktigaste för mig är att den ”känns” rätt, att den står tungt och att allt har rätt vinkel, vingar, ställ, hjul. Det tycker jag har blivit helt rätt, ser man den i en ”från marken-vinkel” känns det på riktigt.
- Bilagor
-
- IMG_0190.jpeg (1.4 MiB) Visad 2707 gånger
-
- IMG_0191.jpeg (1.45 MiB) Visad 2707 gånger
-
- IMG_0195.jpeg (2.04 MiB) Visad 2707 gånger
-
- IMG_0196.jpeg (2.05 MiB) Visad 2707 gånger
-
- IMG_0192.jpeg (1.98 MiB) Visad 2707 gånger
-
- IMG_0193.jpeg (2.02 MiB) Visad 2707 gånger
Nej det gick åt skogen. Det där acrylic coaten är fortfarande klibbig och lämnar fingeravtryck om jag håller i den, trots att jag sprayade igår. Känns helt opålitlig. Vet inte hur jag ska gå vidare…
Plastpolish var en katastrof och går inte att få bort nu, får maskera det i vädringen kanske… suck
Ska man låta modellen stå några dar och förhoppningsvis hårdna?
Eller försöka ta bort hela målningen på ovansidan vingarna med ngt lösningsmedel och göra om? Kommer det funka med sån micro sol på det här akrylcoatet eller löser det upp det? Kommer ett tamiyacoat på det hela funka eller skära sig på ngt sätt med underliggande akrylcoat?
Ska man låta modellen stå några dar och förhoppningsvis hårdna?
Eller försöka ta bort hela målningen på ovansidan vingarna med ngt lösningsmedel och göra om? Kommer det funka med sån micro sol på det här akrylcoatet eller löser det upp det? Kommer ett tamiyacoat på det hela funka eller skära sig på ngt sätt med underliggande akrylcoat?