Jag var en av de som förbeställde denna modell. Nu har jag satt tänderna i den
Den är stor och i huvudsak väl detaljerad men det finns några ställen som kräver lite omsorg, en del med konsekvenser....
Först ut blir att göra midjestyrningen fungerande. Det finns ett sätt att fuska (limma inte del C26 mot chassit). Mitt sätt var att såga av hydraulstängerna, borra ur hydraulrören och ersätta stängerna med silverstålaxel. Ett par ledningar fick komma på plats också.

Och nu till konsekvenserna. Halkskyddspanelerna på modellen ser ganska bra ut, men på några ställen saknas det helt eller är utan struktur. För att få ett enhetligt uttryck på modellen blir det därför till att skrapa bort allt och ersätta med en av mina metoder för göra halkskydd. 400 grit våtslippapper där jag skrapat bort all pappersbacking. Jag limmar sedan dit dem med butylacetat (etylacetat funkar lika bra). Jag håller panelerna på plats och väter dem med lösningsmedlet på själva sandpappersytan så att de smälter ihop med plasten. Det blev några stycken....

Jag har tänkt mig montera in belysning i denna, här bakljusen, minsta sorten SMD från Elfa och microlödning

mvh,
Ingvar