Brobandvagn 941

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Brobandvagn 941

Inlägg av Björn B »

Bild
När ett gruppbygge startade hos Missing Lynx kom jag på att jag hade ett lämpligt objekt i gömmorna.
För länge sedan köpte jag en låda byggda resinmodeller av svenska fordon. Dom flesta var trasiga så dom ligger och väntar på bättre tider.
En var Brobandvagn 941. Många knäckta delar och delar som var bananformade.

Bild
Jag provade att stoppa en av dom långa tunna stängerna i kokande vatten och den mjuknade så att jag kunde räta ut den.
Försökte samma sak med bron och det gick inte helt utan limmet släppte men den största delen blev rak.

Bild
Har limmat ihop delarna och det verkar bli rakt. Materialet är stenhårt och går lätt sönder. Transparent gulaktigt, ser nästan ut som bärnsten.
Misstänker att det är gamla Kjell Svenssonmodeller jag fått tag i. Otroligt fina arbeten. Finns det en lista över alla modeller?
Som sagt är materialet väldigt skört så man får vara försiktig. Tappade en Strv m/42 i golvet och den gick i så många småbitar att jag gav upp om den.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Brobandvagn 941

Inlägg av Björn B »

Bild
Kanske det går att få ihop den. Dags att titta på kamouflagemönster och rita mallar till det.
Skriv svar