Anmälda modeller till Open

Här diskuterar vi, lägger ut bilder och har synpunkter på Modellexpo 08-Open och Open 2.0
Björn Eriksson
Inlägg: 603
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:29

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av Björn Eriksson »

Hej Olle!

Lite rörigt! exakt var på hemsidan finns det speciella anmälnings formuläret till "Tänk om. Sverige" temat (tävlings klassen)?

Också: Antar att man bara bara betalar deltagaravgift en gång, gällande de vanliga tävlingklasserna och "Tänk om. Sverige" temat, tävlings klassen?

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Exellence SAAB 1937-2013
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av olindau »

Kategorin Årets tema är en vanlig tävlingskategori, även om temat skiftar år från år.

Anmälningssidan finns här:
http://www.ipmsstockholm.se/home/modell ... l-08-open/
Det finns bara ett anmälningsformulär ! Det täcker alla kategorier , även Årets Tema som är "Tänk om Sverige"

Om du ska tävla i Tänk om Sverige så anmäler du modellen till kategori Q Årets tema:" Tänk om Sverige/Theme of the year: What of Sweden/Thema des Jahres: Was wenn Schweden"

Du betalar bara en anmälningsavgift oavsett hur många modeller du tävlar med och oavsett vilka kategorier.

Om du bara vill ställa ut så skickar du ett mail eller PM till Lars Befring och uppger namn och modell.

/Olle
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Björn Eriksson
Inlägg: 603
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:29

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av Björn Eriksson »

Tack Olle!

Måste ha fått en smärre hjärnblödning, förstår inte annars hur jag kunde missa kategori "Q"

Nu ska det anmälas modeller till Årets Tema "Tänk om Sverige" så att det står härliga till, det blir minst 4 st. troligen 5 om jag hinner göra den sista klar i tid.

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Exellence SAAB 1937-2013
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av Björn B »

Jag vet inte varför vi modellbyggare har så svårt att anmäla modeller som inte är riktigt färdiga. För arrangören är det lättare att stryka en anmäld modell som inte kommer än att lägga till senare.
Jag har samma problem men i år har jag tagit mig i kragen så nu är 4-5 modeller anmälda fast dom inte är klara ännu. Man får väl se hur det går med bygget.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av Stellan »

Bra påpekande, Björn! Anmäl alltså modeller som inte är riktigt klara så kan dessa enkelt strykas vid incheckningen om man inte lyckats pressa fram dem till målsnöret.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av Henrik R »

Verkar lite krångligt ändå! Men jag tror jag gjort rätt nu. Hade en massa drös av modeller som jag tänkt ställa ut men tyvärr av platsskäl blir det inte så.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av Stellan »

Henrik R skrev:Verkar lite krångligt ändå! Men jag tror jag gjort rätt nu. Hade en massa drös av modeller som jag tänkt ställa ut men tyvärr av platsskäl blir det inte så.
Tror jag förstår vad du menar med platsskäl men jag väljer att missförstå dig: kom igen bara med allt du har, vi ordnar bord :)
Stellan Schroeder Englund
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av Sten Ekedahl »

Björn B skrev:Jag vet inte varför vi modellbyggare har så svårt att anmäla modeller som inte är riktigt färdiga. För arrangören är det lättare att stryka en anmäld modell som inte kommer än att lägga till senare.
Jag har samma problem men i år har jag tagit mig i kragen så nu är 4-5 modeller anmälda fast dom inte är klara ännu. Man får väl se hur det går med bygget.
Kan bara understryka vad Björn skriver. Jag har drygt 20 års erfarenhet av IPMS Open bakom mig. Att stryka en anmäld modell går på ca 10 sekunder. Att lägga till en efteranmäld modell i bokföringen tar upp till 5 minuter. Det funkar med bara en modell. Men redan 10 efteranmälda modeller, oftast har det varit fler, ger nästan en timmes extra arbete för sekretariatet. Den förseningen innebär motsvarande försening innan domarna kan få sina protokoll och påbörja sitt arbete, för sekretariatet att sammanställa resultatlistorna, för tävlingsledningen att förbereda och genomföra prisutdelningen. Så hjälp arrangörerna med genom att anmäla ALLT du planerar att ställa ut, även det du misstänker inte kommer att bli färdigt. Det tjänar alla på.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av Henrik R »

Jag har en fråga till.
"tänk om sverige" rör det bara JXX tunnor?
Jag hade några "what ifs" som jag kunde ta med mig. så som en Grå/grå F5 och en JAS 39 ökenkammo.

Bild

Bild
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Anmälda modeller till Open

Inlägg av MiniStuff »

Vad jag vet så rör det allt som kan ställas i temat "WIF Sverige", inte bara tunnor.

Annars går ett bidrag bort för min del...

/Markus
Skriv svar