Intressanta föredrag

Här diskuterar vi, lägger ut bilder och har synpunkter på Modellexpo 08-Open och Open 2.0
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Intressanta föredrag

Inlägg av stefan karlsson »

Förutom alla fantastiska modeller blir det även väldigt intressanta föredrag.

Själv fick jag förfrågan om att komma och prata - temat för året skulle vara "What if". Jag tackade ja innan jag insåg vad jag tackat ja till - vd f-n skulle man prata om? Pratade med ett antal goda rådgivare och blev bara ännu mer fundersam, men efter att ha funderat precis som professor Balthazar så kom lösningen:

"Tänk om vi blivit invaderade" eller ”Tänk om jag med min Centurion mött en T 72:a”

Då var man ung och stolt och trodde på det man blivit lärd - lite senare insåg man att om vi hade mött en motståndare med T 72 eller Leo 2 - då hade det gått fullständigt åt h-e.
Nu är detta inga hemligheter längre, så nu kan man prata om vad vi lärde oss från försöken med Leo 2 och T 72 och hur man skulle ha upplevt det om vi hade mött en motståndare som hade "lite" bättre grejor än vad vi trodde.

Välkomna

Stefan karlsson, då ung, nu äldre, erfarnare och klokare men fortfarande lika förälskad i 50 ton stål
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Intressanta föredrag

Inlägg av olindau »

Heller helt med dig.
Föredragsprogrammet för årets 08-Open ser mycket givande ut med
en härlig blandning av teknik och historia med möjligheter till kryddning med
lite "what-if".

Jag är glad att jag inte behöver att sitta i sekretariatet och räkna poäng och
fixa resultatlistor i år. Jag har nog inte varit på nåt föredrag på Open vad jag minns !
Det blir ändring på det i år.

Ser mycket kul och spännande ut!

Olle Lindau
http://www.ipmsstockholm.se/home/modellexpo-08-open/
Skriv svar