Beröm

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Krister Sjöström
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:39
Ort: Malmö

Beröm

Inlägg av Krister Sjöström »

Vill bara dela ut lite välförtjänt beröm för den nya siten, framförallt forumet. Ni har lyckats att modernisera utan att försämra. Framförallt är jag glad för att ni behöll in the works och inte delade upp den i kategorier. Jag vill inte behöva hoppa mellan en massa olika kategorier för att kunna titta på byggtrådar. Jag kollar lika gärna på ett stridsvagnsbygge även om jag är totalt ointresserad av att bygga en, alltid lär man sig nåt.

Skulle det bli för många trådar kan jag tänka mig att skapa en speciell kategori för färdiga byggen men samma här, blandat är bäst.
Blankt är fint
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Beröm

Inlägg av Pulpinator »

Det blir riktigt bra!
Det finns en kategori i menyn högst upp, "Portfolio", där man kan lägga upp sina färdiga byggen!
/Hasse Göransson - bokkrämare
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Beröm

Inlägg av Joakim Hultman »

Forumet ser riktigt snyggt ut, och tycks mig väldigt användarvänligt.
Det enda jag saknar är avatarer.
Viktor
Inlägg: 102
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:08

Re: Beröm

Inlägg av Viktor »

Blir det inte för "plottrigt" med avatarer? På en del forum där avatarer används blir det lätt rörigt, gillar den rena layouten! Respect!
Limma lugnt!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Beröm

Inlägg av Ulf Lundberg »

Krister skrev:" Framförallt är jag glad för att ni behöll in the works och inte delade upp den i kategorier. Jag vill inte behöva hoppa mellan en massa olika kategorier för att kunna titta på byggtrådar. Jag kollar lika gärna på ett stridsvagnsbygge även om jag är totalt ointresserad av att bygga en, alltid lär man sig nåt."

Jag håller med dig helt Krister!
Om vi ska lära av varandra bör vi titta på ALLA modeller.
Bekämpa sekterismen!
Uffe
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Beröm

Inlägg av Joakim Hultman »

Viktor skrev:Blir det inte för "plottrigt" med avatarer? På en del forum där avatarer används blir det lätt rörigt, gillar den rena layouten! Respect!
Det är förståss en smaksak.
Själv har jag aldrig upplevt ett forum som "plottrigt" på grund av avatarer. Däremot skänker en liten bild en personlig touch till ens användarkonto, vilket kan vara trevligt. Dessutom blir det lättare att identifiera forummedlemmar, då man får både en bild och ett namn att lägga på minnet.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Beröm

Inlägg av Janne Nilsson »

Är det inte så att man själv i sin profil kan använda om avatarer skall visas eller ej?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Beröm

Inlägg av Pulpinator »

Avatarvisning styrs via admin, just nu är den avstängd.
/Hasse Göransson - bokkrämare
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Beröm

Inlägg av Urban Gardini »

Jo, men man kan väl som användare välja bort visningen av avatarer och/eller signaturer lokalt.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Krister Sjöström
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:39
Ort: Malmö

Re: Beröm

Inlägg av Krister Sjöström »

Avatarer kan vara trevligt med den lilla Nackdelen att korta inlägg tar mer plats på höjden än utan. Plottrigt tycker jag inte det blir förrän man tillåter bilder i signaturen. Då blir det som reklambanners mellan inläggen.
Blankt är fint
Skriv svar