Grå starr

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Grå starr

Inlägg av MartinN »

Nu har jag levt med konstgjorda linser ganska exakt två dygn och det är onekligen grymt imponerande vad läkarkåren och dagens teknik kan åstadkomma. Själva operationen var smärtfri men en ganska märklig upplevelse. Omedelbart efteråt började jag se bättre och kan nu konstatera att mitt seende är bättre än någonsin. Fantastiskt! Men, då skall också sägas att mitt fina närseende är borta och mina nuvarande läsglasögon är lämpliga för just det – att läsa. Men jag vill ju hantera riggtrådar på en tiondels millimeter och det går inte än. Dock har jag gott hopp om att kunna komma dit när det gått en tid. Jag hann precis göra klar min Gladiator i 1/72 innan operationen och nu kan jag knappt se de finaste trådarna jag riggat med. Men hoppet finns kvar om att kunna bygga några till.

/M
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Grå starr

Inlägg av Micke A »

Har idag opererat höger öga, klart mycket tydligare seende men doktorn tyckte att han inte ville korrigera närsyntheten fullt ut så just nu sitter jag med ett par minst 10-15 år gamla glasögon för att kunna se hjälpligt..... Kommer dröja minst 6 veckor tills jag kan prova ut nåt nytt par. :? Suck!

Micke A
som just nu känner sig enögd......
Skriv svar