Modellex Örebro

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
ulv
Inlägg: 104
Blev medlem: 22 apr 2012, 12:21

Modellex Örebro

Inlägg av ulv »

Vet någon om den hobbyaffären existerar,sista jag hörde var att Thomas hade flyttat verksamheten till Kopparberg.
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: Modellex Örebro

Inlägg av BGB »

Hej,

Stämmer nog bra handlade där själv förr, men sist jag var där så var det stängt och det var ganska länge sen innan så var det halva butiken av vad det var under storhetstiden.
mvh
Boris
Jan Gaude
Inlägg: 555
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Modellex Örebro

Inlägg av Jan Gaude »

Han säljer på tradera i alla fall under namnet Modellex.
Trevlig säljare dessutom... :)

Mvh / Janne
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Modellex Örebro

Inlägg av Björn Fransson »

Nej, tyvärr är den borta. Thomas gjorde en satsning för några år sedan och flyttade in i en större lokal (intill den gamla). Men till slut tröttnade han och flyttade butiken till Kopparberg. Där fanns den under en kort period innan den lades ner, har för mig att det var något strul med fastigheten som gjorde att han tvingades stänga, men där vet jag inte säkert.

Men han finns på Tradera, där han säljer av sitt massiva lager, http://www.tradera.com/profile/items/878744/modellex Och som sagt, en trevlig kille är det. Han hjälpte mig massor när jag återupptog mitt byggande för tio år sedan, utan honom vete sjutton om jag hade kommit igång på allvar igen.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Modellex Örebro

Inlägg av SvenYoung »

Jag har så goda minnen från Modellex i Örebro.

Minns den dagen i början på 90-talet när jag såg skylten och beskedet att affären snart skulle öppna. Helt underbar känsla att äntligen få en riktig modellaffär i hemstaden.

Stora lokaler var det i början, och Thomas hade 2-3 anställda också på den tiden. Tillbringade många glada timmar med dem alla på kvällarna, långa trevliga diskussioner.

Thomas ordnade även tävlingar (Kopparberg Open och Örebro Open) vilket var fantastiskt roligt.

När jag flyttade från Sverige 1997, besökte jag Modellex varje gång jag var på hemmaplan, och såg att det bara blev mindre och mindre.

Verkligen sorgens dag när jag hörde att han hade stängt portarna. Modellex var en mycket stor del av mitt modell-liv på den tiden. Underbara minnen.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
ulv
Inlägg: 104
Blev medlem: 22 apr 2012, 12:21

Re: Modellex Örebro

Inlägg av ulv »

Attans !!!.så ledsamt att få höra att han säljer ut.
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: Modellex Örebro

Inlägg av BGB »

Hej,

Tyvärr så är det så med alla möjligheter att handla på nätet både hemma och utomlands.
Annat var det förr,då jag bodde utanför Örebro så var det en glädje att åka in och gotta sig i en riktig modellaffär med massor av grejor annat än leksaksaffären hemma.

Mvh
Boris
Skriv svar