En del från ett flygplan?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

En del från ett flygplan?

Inlägg av MartinN »

En gång lånade vi ett hus av goda vänner i Sigtuna. Väl medveten om att vi befann oss nära Arlanda var jag lite på spänn och lyssnade efter intressanta ljud. Plötsligt hördes ett rytande från vad som måste vara många hästkrafter och jag sprang ut med telet i högsta hugg – bara för att se SL-bussen gasa på uppför backen nära huset. Jaja...

En ny påminnelse om mitt nörderi kommer här. Skulle detta kunna vara från ett flygplan? Det skulle faktiskt kunna vara nästan vad som helst men med tanke på att föremålet befinner sig där det gör så sätts min fantasi igång. Platsen är södra Visingsö och OM det nu är flygplansrelaterat så skulle det kanske kunna vara från en sönderskjuten Caproni som tillsammans med andra, sedan länge bort-korroderade/-rost/-plockade, detaljer drivit iland där det ligger. Men det är klart, det kan vara rätt många andra saker också, eller hur?

Bild

/M
Johan Kjellin
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 mar 2012, 21:10

Re: En del från ett flygplan?

Inlägg av Johan Kjellin »

Ser onekligen ut som det då nitar verkar gå utåt från spryglarna (mot en ev aluminiumklädd kropp) samt att jag tycker mig se en knappt skönjbar vingbuktning.

Gräv fram, fotografera av, leta upp eventuella nummer instansade och posta bilderna på förslagsvis SFF eller något utländskt forum typ warrelics.eu
Jan Gaude
Inlägg: 553
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: En del från ett flygplan?

Inlägg av Jan Gaude »

Kanske kan vara en vingbalk från FVVS J22?
http://ffvsj22.se/J22/Tillverkning.html
Skriv svar